Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 7 September 2016

Ambil Epidural atau tidak ? Kesannya bagaimana ?

 

Aku cukup lemah bila wife tanya aku..

Bang , doktor tanya.. nak amik ke tak epidural esok ?

Arghhh.. Ketika melahirkan Zahra ari tu , dia tak amik pon. Alhamdulillah… dapat jugak lahirkan Zahra tapi ketika tu , wife memang aku tengok sendiri pun rasa nak pengsan ! Huhu.. Tu pasal wife tanya aku.. nak masuk ke dewan bersalin sekali nanti ! ARghhhhh !

Tak leh nak bayangkan.. Apatah lagi bila aku google dan baca kisah mereka yang dah ada pengalaman mengambilnya ! Adoiyaiii.. makin pening aku ! Nak kasi amik ke tak ???

Hurm… Kalau baca dari artikal mereka yang pakar , sememangnya ada kesan sampingan bila dah amik epidural ni tapi tak de la tahap macam yang aku baca di blog blog tertentu.. Huhuhuh..

Bagi mereka yang tak tau.. Suntikan epidural ni adalah untuk melegakan kesakitan ketika bersalin di bahagian badan tertentu sahaja… menurut blog yang aku baca tu la !

Image result for ambil epidural

Hurmm… macam macam pendapat ada ! Aku rasa wife aku mampu tahan.. dia seorang yang cekal ! InshaAllah.. Apa pun , bergantung pada keadaan dia esok.. Moga Allah permudahkan urusan kami..

Oh ya, aku tak nak letak info mengenai kesan sampingan epidural ni.. Korang leh google dan baca sendiri. Aku tak nak dikata nanti sebagai menghasut lak.. Hehehehe.. Bak kata Dr.Zubaidi , kesakitan yang dialami oleh ibu ibu yang nak melahirkan anak ni , lain lain.. Kena tanya pendapat doktor masing masing

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI