Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 21 September 2016

Bahaya di dalam rumah..

 

Tiba-tiba terdengar suara Zahra memanggil abangnya. Qhaliff yang berada di ‘bawah’ mendepakan kedua tangannya seperti ingin menyambut sesuatu.. dan tiba-tiba anak patung milik Zahra , jatuh dari tingkat atas !

Aku dah syak dah ! Berkali kali dah aku larang. Zahra ni , tak makan saman. Lagi dilarang , lagi dia buat ! Pagar besi asal yang dipasang di rumah ni, ada kelemahan yang ketara. Qhaliff pernah nyaris jatuh dari tingkat atas gara gara dia mengolekkan diri dan nasib baik aku sempat halang ! Sejak tu , aku letak kayu penghalang..

Kali ni Zahra lak.. Terus aku cari tali dan sallotape.. Citer banyak takda.. terus aku buat apa yang patut lama dah aku buat tapi asik tertangguh !

image

Zahra dan Qhaliff mampu memandang jer.. Hurm… Sekarang ni diorang baling anak patung.. Kalau dibiar perasan ingin tahu , pastinya diorang ingin terjun gak ! Yer , aku pernah ada rasa nak tau camana terjun dari tingkat atas. Kalau pandai nak mendarat tu , tak pe la.. Kalau tak ??? Hurm.. Cari pasal jer !

image

Sila pantau rumah kita.. Pensil sekali pon mereka pegang , jika tak diperhatikan boleh jadi senjata yang merbahaya.

Mencegah lebih baik dari mengubati.. kan kan ?

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI