Rabu, 16 November 2016

Seperti Ameng Spring , aku juga sokong Ujang Aku Budak Minang !

 

Secara jujurnya , aku dah tinggalkan majalah Gila-Gila sejak  Ujang blah dari situ dan terbitkan majalah sendiri yang bertajuk Ujang. Rasanya la kan ? Kemudian muncul APO. Sayangnya aku tinggalkan juga majalah tu sebab komik dalam tu macam kehilangan idea dan banyak cerita bersiri. Jadi boring lak nak baca.. Kalau sebelum tu , sahih akan tertawa seorang diri dalam bas mini. Awek cun duduk sebelah pun aku tak kisah.. Hehehehe.. Siap offer baca sama sama sekali. Hahahaa..

Dan baru-baru ni , Ujang menaikkan status di FBnya..

image

Ok… aku pun membesar dengan membaca majalah ni hingga arwah ayah aku pun pelik apa yang best sangat majalah ni. Biasa laaa.. jiwa orang tua masa tu mana nak sama ngan orang muda yang mudah terhibur ! Hahahaha..

Setelah melihat rakan blogger #KBBA9 membeli majalah ni , aku terus mencarinya di shopping mall yang berhampiran. Aku duduk kat Sepang , gi cari kat Bukit Bintang ! Bapak berhampiran la sangat ! Huhhh..

Jumpaaa !

image

Yeeeess ! Tak sabar nak beli. Harga , RM6.50. Ok la bagi aku. Kualiti kertas pon cun gak. Moga kandungan di dalamnya lebih gempak dari sebelum ni.

Dan semoga Gila Gila terus berjuang dan kekal hingga ke akhir zaman..  Bukan apa.. dulu Gila Gila ni , bahasa dia memang guna bahasa Malaysia. Aku banyak belajar dari majalah ni. Belajar camana nak kasi orang tersenyum. Maklumlah , nak ngorat awek masa tu melalui surat.. kena ayat lawak lawak. Gile la nak tulis ayat berbunga bunga. Mau muntah darah awek tu haaa.. Awek skang ni je suka ayat bunga bunga tapi pakwa zaman ni tak minat dah jiwang jiwang. Semua sibuk cari duit untuk kawin. Takda masa nak berjiwang ! Hehehehe..

Ok.. nak baca Gila Gila jap. Aku dah ! Korang tengok je ???

BOBOIBOY GALAXY bakal bikin anak kita panas punggung !

 

“Waaaa.. Daddy , nak tengok Boboiboy Galaxy !! “. Jerit Qhaliff lepas tengok teaser di Youtube. Huhhh.. abis la akuuu ! Jenuh nak gi beratur kat panggung wayang nanti. Nasib baik la aku dapat jemputan ke Pra Tonton Boboiboy Galaxy dan nak nilai sendiri , apakah Boboiboy Galaxy lebih best dari sebelum ni ?

Petang tadi aku ke Pavillion , Kuala Lumpur untuk memenuhi undangan yang aku terima melalui email. Dan..

image

Yess.. maka masuklah aku dan rakan blogger yang lain ke dalam panggung. Tak sabar nak dah weh ! Siap popcorn dan air lagi ! Hehehehe..

Sekaliiiii.. tengok kat layar..

image

Bakal di kaca tv anda pada 25hb November 2016 , jam 5 petang di TV3 ! Ingatkan filem lagi . Rupanya tidak sama sekali ! Tak payah kuar duit dah wehhh… hahaha.. Tengok kat tv je la.. Jimat jimat..

Tapi apakah ianya sebest dari sebelum ni ? Sebab adegan berlaku kat angkasa kan ? Hurmm..  Tertanya di dalam hati dan mereka tayangkan episod pertama..

Dan… ini dalam bentuk komik !

image

image

image

image

Memang menarik dan sangat menarik lagi tertarik untuk ditonton seisi keluarga ! Dialog dialog yang lucu adalah kekuatan dalam Boboiboy Galaxy , bagi aku serta animasi yang menarik. Banyak sangat watak watak baru dan semua watak memang ada kekuatan. Tak membosankan pon !

Tahniah buat team Boboiboy ! Semoga berjaya capai cita cita iaitu hasilkan lebih 600 episod seperti Pokemon !

Amalkan sayur sayuran segar tanpa memasak !

 

Ada sorang kawan tegur aku.. kenapa muka aku flawless gitu ! Hahahaa. Aku tak tau la dia bergurau atau serius tetapi yang aku pasti sangat selepas aku balik dari Phuket dan amalkan pemakanan seimbang terutama dalam pengambilan sayur sayuran segar , memang terasa lain sikit pada rupa aku ni. Rasa segar dan lebih lembut dari sebelum ni !

Jangan masak atau rebus sayur tu tapi makan je gitu gitu ! Segala zat terkandung tidak rosak seperti kita makan ulam ulaman. Cuma masalahnya ialah ulam tu di makan dengan sambal belacan , budu dan sebagainya. Kalau boleh makan je ‘segar dari ladang’ ! Mulut n jari jemari pon tak berbau kan ?

Kalau malas nak makan .. buat jus !

image

image

image

InshaAllah korang akan terasa perbezaan dan mereka yang ada tekanan darah tinggi , kencing manis.. InshaAllah ! Amalkan setiap hari ! Lagi pun minyak masak dah naik harga kan ? Ni la masanya untuk menjaga kesihatan. Makanan makanan berminyak bukan bagus sangat pon. Orang yang amalkan sayur ni , inshaAllah kacak dan cantik sentiasa.. Tengok la orang kampung dulu dulu camana.. Segar jer .. kan kan ?

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI