Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 19 November 2016

BERSIH 5.1.1 !

 

Hurm.. dalam perjalanan aku nak pergi kerja. Wife antar gambar ! Tersenyum aku. Anak anak aku join BERSIH dah ! Tapi kenapa tanpa aku ??? Kenapa bila aku di rumah , mereka SEPAH segala apa yang ada ! Apakah mereka tak risau aku bertukar jadi GABAN atau super hero yang sewaktu dengannya ???

Diketuai oleh abangnya yang berbaju kuning itu , sambutan hangat yang diterima untuk memBERSIHkan rumah ! Diluar jangkaan sama sekali. Rajin tetiba ni !!

image

image

Dan ianya berlaku sendiri ketika aku keluar gi kerja. Diorang boring takda aku. Haahaha. Kalau aku ada , macam macam diorang mintak.. atau buli aku ! Ngan mak diorang , tarak berani wooo !

Sekali lagi berlaku..

Aku keluar je dari rumah… diorang amik buku dan.. Hurmmm..

image

Review RM50 di blog aku !

 

“ Bang Ben.. RM50 boleh ? “

Terpinga pinga aku dibuatnya. Nak amik ke tak eh ? Nak review bukan mudah.. Kena yang bab kena telan , satu hal ! Usus, limpa , buah pinggang aku bernilai RM50 ke ? Jadi apa apa kat ‘diorang’ , aku gak pening.. RM50 celah gigi je skang.. Masuk pasaraya dengan RM50 , keluar dengan sen sen jer.. tu pun kalau ada ! Hurmm..

Bukan angkuh atau riak.. Tapi kalau aku yang dah berkali kali keluar di majalah , tv , suratkhabar dioffer dengan nilai gitu serupa panggil David Beckham datang Malaysia join team Kerapu FC laaa.. Ececece.. aku bukan la nak kata aku tahap gitu. Aku tak bagus mana pun tapi kena la tau , nak bina nama atau brand dalam dunia media sosial ni.. bukan sehari dua ! 8 tahun dah dek non oiiii.. Macam macam dah rasa..

RM50.. urmmm..

Nak je aku jawab.. Meh la.. abang kasi free.. Moga adik berjaya dalam bidang perniagaan adik ni yer. Nak cari idea setiap hari dan update di blog , bukanlah mudah.. Ditambah lagi dengan menjaga anak anak.. Namun masih terus ‘ bekerja’ pada masa yang sama..

image

Kadang kadang aku garu kepala aku yang tak gatal tu. Aduhhh.. Acaner ni eh ?

Itu belum lagi dapat offer gi buat review percuma . Yang offer tu lak , company besar besar. Bila sebut token.. krik krik ! Amboiii.. Ko nak free promosi ehhhh ?? Huhh..

Yang berbaloi , ok la kalau amik.. Yang tak berbaloi ? Hurm.. Entah laa.. Kekadang rasa cam nak jadi ahli politik jer. Lagi syiok ! Perut kedepan… Hati mau kering jer ! Hahahaha..

Tapi kita nak keberkatan hidup.. RM50 tu kalau produk dia best atau memang best dibuat review , aku ok jer.. Aku bukan berkira sangat.. Hidup , jangan tamak.. kan kan ?

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI