Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 3 Disember 2016

Anugerah Puskas milik Mohd Faiz Subri !

 

image

Masa aku tengok gol jaringan Faiz ni , aku ulang tayang berkali kali. Aku terus teringat akan bintang pujaan aku , Roberto Carlos yang melakukan buat pertama kalinya tendangan gitu. Waktu tu aku tak percaya akan bola tu boleh pergi melayang cam tu dan hanya dia je boleh buat tetapi nampaknya ,sejarah tercipta.. pemain negara kita juga mampu lakukan dan telah tercalon ke peringkat akhir anugerah Puskas.

Puskas ? Amenda Puskas ni ? Ada yang ingat makanan kucing ! Tapi bagi peminat peminat setiap bolasepak terutamanya yang sering ikuti sejarah Piala Dunia , pastinya kenal sapa Ferenc Pusk√° ni..

Legend ! Pemain berasal dari Hungary yang juga bermain untuk kelab Real Madrid dan Sepangyol  , berjaya menjulang 3 kali kejuaraan Eropah untuk kelabnya pada era 50-an.

image

Berbalik pada Faiz dan anugerah Puskas , 2 lagi yang tercalon ke peringkat akhir yang mana jaringan Neymar dan Messi sendiri pon gagal layak ialah Marlone ( Brazil ) dan Daniuska Rodriguez dari Venezuela. Si Rodriguez ni satu satunya pemain wanita yang tercalon pada anugerah Puskas untuk kali ini.

Bagi aku , dua dua pencabar jaringan Faiz ni , memang gempak la tapi entah kenapa , jaringan Faiz ni lebih gempak ! Kalau tengok berkali kali macam bola tu ditiup angin walhal ketika tu menurut para penonton, takda angin pon ! Macam tak percaya je bola tu boleh masuk malah penjaga gol pon terkesima tengok bola tu leh melencong gitu haa.. !

image

Tonton video jaringan Mohd Faiz Subri dan jangan lupa undi terus ! Pastikan sejarah ini milik kita ! Sekali seumur hidup ni melainkan  semua pemain Liga M sibuk nak buat jaringan jaringan luar biasa selepas ni ! Hahahaha..

Oh ya… harap diberi penghargaan yang cukup setimpal buat Faiz kerana mengharumkan nama negara yer dikala nama negara kita tercalar di mata dunia ! Haishh.. Jangan tunggu dah takda baru nak kasi pelbagai gelaran dan ganjaran !

Meh tonton dan undi di SINI. Janga lupa share artikal ini untuk dapatkan lagi banyak undian buat Faz !

Tahniah buat Mohd Ezhan dan Nur Assyahiza !

 

Dah jadi suami isteri yang sah dah ! Tepat jam.. er berapa eh ? Aku rasa 10 lebih kot.. malam yer. Terlupa nak nak tengok jam masa tu sebab dok cari sudut best best untuk amik gambar tapi tak dapat sebab ramai nak jadi saksi malam yang gemilang tu.. Huhuhu..

Ezhan , adik ipar gue. Kira wife aku punya adik la.. dah bertunang hampir setahun dan bercinta tak sure berapa lama tapi pantas gak la.. tak simpan lama lama punya takut terlepas.. Hehehehe.. Diakad nikah oleh ayah mertuanya sendiri dengan dua kali lafaz. Lafaz pertama kira faul tu sebab masalah teknikal yang mana bagi aku ok je sebenarnya.. hahahaha.. tapi macam nak kasi pengantin lebih confident lagi jer.. Heeee.. Hantaran dan mas kawin tu , biarlah mereka cerita sendiri eh. Heee…

Alhamdulillah.. Sahhhh ! Tadaaa.. muka ada senyum pastu woooo !

image

image

image

image

image

image

image

Pastu , makan.. sedap wooo lauk pauk dia ! Memang lebur ar diet aku malam tadi.. Hahahaa.. Rasa cam nak balik jalan kaki je dari Pekan , Pahang tu ke Kok Lanas , Kelantan.

Untung Ezhan dapat bapak mertua yang cool. Memang jiwa muda dan sangat peramah orangnya. Zahra nanti camana la gamaknya. Aku lom tentu jadi gitu. Muka ada garang aku ni. Mesti kasi cuak sikit bakal menantu. Hahahaha..

Tahniah buat anda berdua yer. Moga berkekalan ke syurga dan dikurniakan anak anak yang beriman lagi cerdik…

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI