Khamis, 8 Disember 2016

Pekena mee celup dan roti canai kari gearbox di restoran Mak Da !

 

Ini kali kedua aku makan kat sini. Mee celup dia , memang buat aku ketagihan ! Dua pinggan aku bantai malam tadi. Dan bila tengok kari dan gearbox dia .. adoiyaiiii ! Memang boleh gagal perut aku malam ni ! Aku kuatkan iman.. makan je mee celup dah !

image

image

Restoran ni terletak dekat dengan Wakaf Che Yeh. Tapi bukan area Wakaf Che Yeh.. agak jauh sedikit ! Ada la dalam 1 km gak. Dan aku rasa bukak belah malam je. Memang ramai je datang singgah makan sini dan berbaloi !

Aku nak try makan sup belut tapi aku dan belasah dua pinggan mee celup. Hehehe.. Aku kuatkan nafsu dan try order semangkuk sup belut..

Aku pun menegur seorang lelaki yang aku nampak dok mengemas meja..

“ Bea.. nak sup belut satu yer.. “.

Dan jawab budak tu… “ Maaf. Saya tak keje kat sini. “ .

Adehhh.. Salah orang aku rupanya ! Ni petanda suruh berenti makan dah ni ! Hahaha. Aku mintak maaf dan terus duduk. Auww.. malu uuu !

Kalau korang jumpa restoran ni.. sila makan roti canai dia ! Maggie dia pon sedap ! Heee…

Pandai main , pandai simpan la !

 

Bukan satu gym.. banyak gym dah aku nampak begini. Tapi gym gym ‘orang kaya’ tak de begini punya masalah yang aku nampak. Mereka yang datang , sungguh pon tak sado bak badang tapi mereka reti kemas selepas main.

Berbeza sama sekali gym gym yang bayaran murah untuk walk in walaupun kalau diikutkan harganya mungkin lebih tinggi tapi disebabkan ‘orang kita’ tak mampu sangat nak bayar hari hari dan juga nak mengalakkan mereka untuk menjaga kesihatan , harga mampu bayar cuma dikenakan. Ok la kan ? Kasi semangat !

Tapi sayangnya.. hurmm… Ramai antara pengunjung gym ni , pandai guna jer. Tapi tak reti nak kemas selepas guna. Sekurangnya , yang mana dia guna tu , kasi letak balik di tempat asalnya.

Bayangkan apa jadi jika peralatan bersepah ? Ianya boleh mengundang kecelakaan pada mereka yang tak berhati hati ketika berjalan di dalam gym. Yelah , dah penat bersenam. Ada yang tak larat dah nak tengok kiri kanan.. Main jalan jer.. Atau kita sendiri yang nak guna , kena kemas dulu pastu baru boleh main. Kalau setakat besi 5kg tu ok la.. Kalau kena dumbell berpuluh kilo.. haaa ! Acaner ?

Ni antara contohnya. Tak kisah la gym mana pon tapi masalah begini memang akan ada punya !

image

image

image

Nak sado tu bagus.. Tapi kalau sado saja tanpa ada disiplin , takda guna gak ! Sado yang berdisiplin , menunjukkan bahawa orang tu seorang yang cukup teratur ! Tu belum part botol air tak buang selepas air abis diminum. Main tinggal je kat sana. Tau la ada staff kat situ tapi sama sama la jaga kebersihan..kan ?

Biasanya orang yang teratur dan pengemas  ni , mesti kacak , segak dan sado ! Aummm.. Apakah anda orang itu ?? Sama saja jaga keselesaan di gym yer..

Aku kehilangan Qhaliff..

 

Seperti yang aku jangka selama ini yang mana anak sulung memang perangainya mudah terlupa akan keluarganya bila ada kawan kawan ! Itu yang aku nampak sejak dulu laa.. Berdasarkan pengalaman dan pegamatan. Uhuk… Aku harap andaian aku salah sama sekali !

Qhaliff.. sejak sepupu dia , Ammar pulang ke kampung.. dia tak kisah dah kat aku sama sekali ! Handphone pon dia tak kisah sama sekali. Aku ada ke takda , dia tak kisah. Ke mana saja sepupu dia tu pergi , dia akan ikut !

Serius.. aku terasa sungguh la ! Belum lagi bersekolah tahun depan. Nampaknya , aku akan menumpang kasih dengan Zahra la pasni. Nasib baik Zahra tak ‘tinggalkan’ aku. Setiap malam , dia akan tidur bersama aku , di bilik atas. Wife dan Aariz akan tidur di bilik bawah. Wife tak leh naik tangga lagi. Masih dalam mood pantang.

image

Nasib baik laaa ada anak dara sorang ni.. Pengubat rindu dan sepi !

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI