Aku juga mungkin seperti Donald Trump !

 

Aku ke KLCC semalam. Dan terasa seperti berada di luar negara ! Sangat menakutkan gitu hingga nak lepaskan Qhaliff dan Zahra pun tak berani. Pegang je tangan diorang.

Bila teringatkan larangan Donald Trump , ada banyak benarnya juga. Kadang kadang , rakyat sendiri pun dah tak rasa selamat di tanah air sendiri. Kalau yang datang tu benar benar nak bekerja atau tinggal di sana , ok la kan ? Kalau datang buat onar ?

image

Kalau di tempat kita.. cer tengok di Bukit Bintang.. Ampang.. termasuk di ibu kota ! Fuhhh.. seram siut ! Akhirnya , rakyat sendiri bermain di pinggiran kota.

Apa dah jadi ??? ‘Orang atas’ mana nak gi tempat tempat gini bila cuti ! Sapa nak kisah kan ? Bila terjadi ‘malapetaka’ , baru nampak muka masing masing.. Kononnya amik berat dan buat kerja ! Pigidah !

2 ulasan:

  1. Bila jalan2 selalu terdetik dalam hati..aku ni sebenarnya di negara sendiri atau di negara orang?..cara mereka memandang macam kita yang warganegara ni datang ke negara mereka..*sedih sebenarnya*

    BalasPadam
  2. haaa.. memang. siyesly kalo pi area kl, area kajang, nilai.. n banyak tempat lagi lah.. rasa mcm dah dok kat bangla je. siyesly takowt kowt. memang azab naik bas time study dulu. sobs

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009