Isnin, 30 Januari 2017

Aku juga mungkin seperti Donald Trump !

 

Aku ke KLCC semalam. Dan terasa seperti berada di luar negara ! Sangat menakutkan gitu hingga nak lepaskan Qhaliff dan Zahra pun tak berani. Pegang je tangan diorang.

Bila teringatkan larangan Donald Trump , ada banyak benarnya juga. Kadang kadang , rakyat sendiri pun dah tak rasa selamat di tanah air sendiri. Kalau yang datang tu benar benar nak bekerja atau tinggal di sana , ok la kan ? Kalau datang buat onar ?

image

Kalau di tempat kita.. cer tengok di Bukit Bintang.. Ampang.. termasuk di ibu kota ! Fuhhh.. seram siut ! Akhirnya , rakyat sendiri bermain di pinggiran kota.

Apa dah jadi ??? ‘Orang atas’ mana nak gi tempat tempat gini bila cuti ! Sapa nak kisah kan ? Bila terjadi ‘malapetaka’ , baru nampak muka masing masing.. Kononnya amik berat dan buat kerja ! Pigidah !

2 komen :

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Bila jalan2 selalu terdetik dalam hati..aku ni sebenarnya di negara sendiri atau di negara orang?..cara mereka memandang macam kita yang warganegara ni datang ke negara mereka..*sedih sebenarnya*

nadhie wueen berkata... [Reply to comment]

haaa.. memang. siyesly kalo pi area kl, area kajang, nilai.. n banyak tempat lagi lah.. rasa mcm dah dok kat bangla je. siyesly takowt kowt. memang azab naik bas time study dulu. sobs

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI