Jangan jaga anak kalau sedang tertekan !


Hari ni , semua batuk batuk di rumah. Ditambah lagi aku dengan beban kerja. Terasa agak tertekan. Rehat tak cukup. Tidur lewat..bangun awal.. Ngan badan pun kembali dah naik ! Arghh.. memang stress dibuatnya aku ! 
Qhaliff cuti sekolah. Dia nak duduk kat rumah. Main dengan adik dia. Bererti aku kena jaga 3 orang sekali gus di rumah. Kalau setakat jaga anak , mudah jer kerja aku tapi aku kena 'bekerja' jugak ! Walaupun ada yang kata buat masa lapang tapi kalau client dah pm kita masa tu , diorang perlukan jawapan dengan pantas . Bayangkan ketika tu anak anak wat pasal ? Sepahkan rumah.. mainan bertaburan. sisa makanan seperti roti , biskut di lantai.. Fuhhhh ! 
Aku terpaksa mintak wife amik cuti ari ni. Antara sebab lain ialah Aariz tak sedap badan. Kalau dia tak sedap badan , dia punya karenah.. huhu.. leh bertambah stress ! Dan nasib baik wife amik cuti. Aku , terus terang.. tak leh nak urus diorang dalam masa ni. Banyak menda dalam kepala aku perlu diselesaikan ! 
Korang pun.. kalau tinggalkan anak pada pengasuh , kena tengok gak emosi diorang ketika tu. Kalau lain macam jer..hurmm... Walaupun dengan pasangan sendiri.. Zaman ni , banyak faktor boleh menyebabkan seseorang tu tertekan. Maka pentingnya pasangan kita kena alert bab ni dan amik tindakan seperti kasi tenang..bukan kasi bakar lagi ! 
Agaknya sebab tu ada lelaki kawin 2-3 kan ? Stress kalu , gi umah no 2 atau 3.. kalau 3-3 kasi stress ?? Ana kawin 4 ! 

3 ulasan:

  1. sbb tu penting suami isteri tolong bersaa...

    BalasPadam
  2. perlu ade toleransi. so that, kite / pasangan buleh elak stress. rumahtangga pon aman bahagia..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009