Tiba-tiba Cikgu Qhaliff mesej aku..

"En. Ben , tadi belakang Qhaliff terkena.... bla bla bla.. ". Cikgu Qhaliff beritahu aku. Aku membacanya dengan tenang. Aku jawab.. Kemudian aku call wife.. suruh dia gi tadika Qhaliff dan tengok keadaan dia. Kalau perlu bawak ke klinik bawa, bawa. Atau bawa pulang rumah je andai perlu.
Wife pergi.. dan tengok keadaan dia. Qhaliff nampak je mak dia , terus berdrama. Nak balik selalu. Hurmm.. Bawak je la balik. Dia tengok belakang badan Qhaliff. Tak kata apa. Dalam kepala nak letak ubat .
Punca ? Aku tak salahkan cikgu sama sekali. Aku tau anak aku tu camana.. Dia lasak walaupun nampak lembut. Asyik nak bermain tak kira tempat. Asal ada peluang je , dia nak berlari. Sebab tu aku tenang jer. Lagi pun tak la teruk mana.. Dan dia pun perlu belajar.. semua ni pengalaman dan pengajaran buat dia ! 
Di rumah.. aku tanya dia.. Dia mengaku dia main.. Aku gosok kepala dia. Selak baju dia. Merah kelihatan tapi nampak macam dah berkurangan. Harap tak teruk la.. Moga dia tak serik gi tadika. Kalau tak , jenuh nak berdrama awal pagi.. 

8 ulasan:

  1. Mujur tak teruk...good boy...belajar dari pengalaman buat anak2 ni matang...

    BalasPadam
  2. Biasalaa tu kan. Anak buah saya pun ramai hero, macam2 bonjol dah depa dapat. Nangis kejap, pastu sambung main pulak.

    BalasPadam
  3. Budak nk membesar... dulu jaga anak buah pn mcm ni jg..lasak...

    BalasPadam
  4. Qhalif terjatuh ke? Hero ok ja kot... moga cepat baik yea Qhalif...

    BalasPadam
  5. Gws qhaliff.. Biasa la tgh lasak.. Hero pulak hihi

    BalasPadam
  6. Gws qhaliff.. Biasa la tgh lasak.. Hero pulak hihi

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.