Bila anak anak tidak sihat..

Di Kelantan , aku demam dan batuk. Dah la ada 'talk' yang perlu aku hadiri , buat pertama kalinya. Ah , sudahh... Tiba-tiba wife kasi tau , Aariz pun demam ! Suhu dah cecah 40. Hurmmm. Camana ni ? Kalau dekat , aku berlari balik dah.. pastu bawak di klinik. Tapi wife cakap mak aku dah kasi mandi dan ok skit.. Wife terpaksa amik half day kerja.. Balik dan jaga Aariz. 
Camana la nanti aku gi travel lama lama ??? Hurmm..
Debaran berlalu. 'Talk' berjaya aku sampaikan. Sampai ke dalam minda pelajar atau tidak , aku tak pasti... hahahaha.. Maklumlah , 95% perempuan depan aku. Aku bukan gugup.. Eksaited lak ! Hahahaha.. sampai hilang punca gitu. Yelah , tetiba jadi tumpuan.. walaupun untuk sejam ! Hehehe.. Ni aku nak berenti jadi blogger ni... Nak jadi pensyarah lak laaa... Heeee...
Malam tu terus balik KL.. Sebelum tu gi umah mertua dulu.. hehehe.. nanti apa kata diorang lak. Alang alang dah ada kat Kelantan .. kan ?  Jam 10 malam , aku tiba di KLIA. Wife jemput. Qhaliff dan Zahra ikut sama. Qhaliff , sihat.. Zahra kelihatan lemah. Tak bermaya jer.. hurmm.. demam. Kena bawak gi klinik sekali lagi la jawabnya. 
Dan esoknya , aku bawak gi klinik.. Dua dua sekali kasi check.. Aariz , demam dia tak serius sangat. Tapi Zahra , paru paru dia risau ada jangkitan. Doktor kasi dia neb sekali lagi.. Masuk ni , dah 3 kali. Dialah yang pertama kali amik neb. Qhaliff yang menyusu ibu sepenuhnya sehingga umur 4 tahun.. tak pernah ada masalah dengan kahak... hurmm.. Sebab susu tepung ? Entah laa.. 
Kalau diorang sihat , maka petang nanti bawak diorang gi Melaka.. bercuti dan berehat di sana sekejap... Diorang pun lama dah tak gi bercuti.. huhu.

2 ulasan:

  1. Semoga cepat sembuh Qhaliff dan Zahra

    BalasPadam
  2. Alahai siannya, moga anak² Aben cepat sihat seperti sediakala.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009