Jangan bergaduh dalam kereta !

by - Jumaat, Mei 12, 2017

Ramadan dah dekat. Mesti ada yang plan nak balik kampung untuk berbuka puasa puasa bersama ahli kelarga tercinta. Persoalannya , umah siapa ? Belah laki ke , atau belah perempuan ? Jika ada persefahaman , alhamdulillah. Jika tidak ? Bersedialah untuk berperang masam muka ! 
Cuma satu je aku pinta.. Jangan berbincang ketika dalam kereta ! Bincanglah di rumah... jika nak berparang sekali pon , boleh lari ke rumah anak dara di sebelah..
Kenapa tak boleh berbincang dalam kereta ? Andai suami atau isteri tu jenis ego , memang payah laaaa berbincang dalam kereta. Kang bertekak , payah ! Anak anak dengar.. Atau ada yang menangis! Paling tidak pun bermasam muka. 
Hurmm.. part masam muka ni bahaya.. Bayangkan jika tengah memandu pulang dari kerja dan keadaaan jalan raya sesak. Dalam kereta mesti akan krik krik krik.. kan ? Si pemandu yang kepenatan , mula la menguap. Si pasangan dia , wat dek.. Main handphone atau tangkap tidur ! Maka inilah kesilapan dia.. 
Pemandu mungkin memandu juga dalam keadaan mengantuk yang mana mampu mengundang kecelakaan.. ! Amat bahaya sama sekali. Tolonglah elakkan dari perkara begini berlaku. Maksud aku , biarkan pasangan anda memandu keseorangan.. anda tidak menemani dia ! Camana sekali pun , tolong pantau pemandu anda.. Dia mungkin akan terlelap ketika memandu. Dan jika itu berlaku , anda wajar dipersalahkan , jika berlaku kecelakaan ! 

You May Also Like

4 comments

  1. Saya memang tak kan tidur semasa travel sebab tak nak Suami mengantuk bila memandu. Kesian dia penat2 drive kita nak tidur pula ye. Hehe

    BalasPadam
  2. Betul tu, nanti perkara tak diingini pulak. Lebih baik bincang elok sebelum mulanya perjalanan.

    BalasPadam
  3. syukur la kalau punya kesempatan sambut puasa dengan mak ayah tak kira la belah mana pun,ni yg tak dapat cuti hanya ada cuti raya je mereput je laaaa hahahah betul tolong jgn gaduh dalam keta,dah penah rasa,hampir hilang nyawa woooo

    BalasPadam
  4. Setuju dengan Sis Ana Suhana..sebab PC pun tak tidur...biasanya ajak en suami sembang...kalau PC ngantuk sangat..PC akan minta en suami berhenti di RNR..minta en suami tidur juga..biasa penat,mudah lena..gaduh?..elakkan,,takut emosi lain jadinya.

    BalasPadam