Teringin belajar mengaji Al Quran tapi malu dan segan ?

by - Jumaat, Mei 05, 2017

Tak perlu kutuk.. tak perlu kondem ! Ini semua ujian dariNya. Yang pandai mengaji , jangan sesekali memperkecilkan mereka tak kenal huruf. Bukan apa... bila mereka dah kenal huruf , silap silap anda sendiri nanti tercengang melihat mereka lebih rapat dengan Al-Quran berbanding anda ! 
Pernah ada sorang kawan bercerita pada aku.. Ada seorang hamba Allah ni , bila kematian menghampiri dia.. dia teringin sangat nak belajar membaca Al-Quran tapi dia tak kenal huruf. Amat menyesal sama sekali dia.. Hanya Al-Fatihah dan beberapa surah lazim yang dihafalnya saja bermain di bibirnya. Aku hanya menunduk sayu. 
Sekarang ni ada banyak teknik belajar mengenal huruf hijaiyah. Nak tak nak je kita sekarang ni ! Duit bukan soal utama.. Kalau kita leh buang duit dengan makan , apa salahnya kuar duit untuk belajar mengaji Al-Quran yang mana akan membantu kita di dalam kubur nanti ! Dalam kubur , kita keseorang dan kegelapan yer ! 
Imam Muda Yusuf Din.. Allah telah menemukan insan ini buat kali ke tiga dalam hidup aku. Dan kehadirannya , aku tak rasa bukan disengajakan ! Mendengar kisah serta pengalamanya sejak mengajar Al-Quran  dengan kaedah Haraki pada mereka yang ingin mengenali Al-Quran termasuk mereka yang bukan Islam , adalah sesuatu yang sangat berharga ! 
Kalau malu nak gi kelas , boleh jer mintak Imam Muda Yusuf Din buat kelas individu atau dalam kumpulan kecil yang korang buat sendiri. Berminat ? Boleh whatsapp IM Yusuf Din di 013324 8613. 
Bila lagi kalau bukan sekarang , kan ? 

You May Also Like

2 comments