Gambar Megi vs Gambar Kuih Raya !

Dari dulu lagi , aku memang kalah dengan megi ! Masa sekolah dulu , jika terbau megi dek jiran masak atau ada yang tak puasa di dalam rumah masak megi , aku punya terliur.. perghhh ! Terus rasa macam nak masak 10 bungkus masa tu gak ! Apakah kerana kuahnya yang menyengat itu ??? Huhuh.. Megi goreng atau megi sup , dua dua berhantu bagi aku... 

Tengok gambar megi sup dan megi goreng ayam , cukup dah boleh buat mereka kaki megi , bersedia berbuka dengan megi je ! Kan kan ? 
Tapi apakah megi mampu lawan gambar kuih raya yang legend ??? Aahaaa... Kuih raya legend kuih apa eh ?? Ok..google sat ! Lama aku tak buat kuih raya dengan mak. Dulu masa kecik kecik , rajin buat dengan dia.. berjaga sampai lewat pagi.. Mak masak 10 , 5 masuk perut ! Hahahaha.. Sekarang , segalanya kuih tunjuk jer.. Huhuh.. Feel raya dah kurang kat situ.. 
Fuhhh... layaannn kuih raya nih ! Dalam sedang berpuasa ni , cer kasi tau aku.. mana satu mampu buat korang terliur ? Megi atau Kuih raya ?? 

7 ulasan:

  1. dua2 hahahahha... makan baulu cicah kuah megi,try la hahahha

    BalasPadam
  2. kuih dahlia tu.....yg tu kalu blh sebalang tu..mmg habes....selalu buat resepi yg che mat gebu..mmg mabeles.....dapnyeeeeeeeeeeeee

    BalasPadam
  3. adoii sedapnyaa. tga puasa semua nampak sedap. sobs

    BalasPadam
  4. Tengok gambar mestilah maggie...bukan kaki maggie pun boleh terliur dah....

    BalasPadam
  5. kalau gi mamak, confirm makan maggi kan..

    BalasPadam
  6. ni punce teringin nak makan megi ni

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI