Makan-Makan Forest Feast di Country Garden Forest City Phoenix Hotel , Johor

by - Isnin, Jun 05, 2017

Lama dah teringin mencuba sesuatu yang baru dalam hidup aku. Peluang datang bila aku diundang ke Forest City Phoenix Hotel untuk menghadiri majlis berbuka puasa bersama media. Biasanya aku akan tolak jika diundang oleh mana mana pihak tapi entah kenapa.. aku menerima undangan tanpa banyak cerita. Mungkin kerana desas desus mengenai Forest City yang dikatakan bandar moden di Johor ! 

Teringin nak tengok sendiri sebelum siap sepenuhnya.

Ok.. berbalik pada tajuk utama yakni Makan-Makan Forest Feast di Chinese Restaurant, Phoenix Hotel.. merupakan satu pengalaman baru yang mana bukan saja makanan yang disajikan sungguh menyelerakan dan suasana sekeliling restoran dan hotel amat menenangkan jiwa.. bertepatan dengan konsep mereka iaitu kehijauan ! 

Jom tengok apa ada di dalam hotel ni ! Dengar kata gempak abis !

Ok. Secara jujurnya , aku kagum dengan hotel ni terutama susun aturnya yang serba mewah tapi mendamaikan. Kalau korang nak tau , hotel ni dibina diatas laut ! Haaaa.. Jangan tak tauuu ! Dan berjiran dengan Singapura. Memang best la view.. Hahahaha.. 

Terus ke Chinese Restaurant. Hurmm... sambutan oleh kakitangan membuatkan aku rasa macam aku ni berpangkat Datuk Seri jer.. Hehehehe.. Bukan senang nak rasa begini punya perasaan.. Hahaha.. Control macho skit gue..  Konsep di sini amat mesra keluarga. Serius !





Aku terus merayau tengok makanan yang yang dihidangkan serta kawasan hotel ni.. Huhuhu.. Mencari pembuka selera yang boleh menghilangkan penat aku memandu jauh untuk ke sini.. Harapnya ada... Dan ! Wowww.. ada sambal udang petai !

Dan macam macam lagi sehinggalah korang boleh melihat secara langsung bagaimana para chef memasak menu dengan mengunakan bahan bahan yang segar ! 











'Makan-Makan , Forest Feast' bermula dari harga RM128+ sekepala untuk dewasa dan kanak kanak cuma RM65++ .Bawah 4 tahun , percuma jer. Promosi ini bermula dari 17Jun hingga 20 Jun 2017. Jika korang booking awal , korang boleh dapat harga early bird iaitu RM108+ untuk dewasa dan kanak kanak , RM58+.

Sebarang pertanyaan , sila rujuk : 
Email : forestcityphoenixhotel@gmail.com 
Tel : +607 505 3333 
Facebook : PhoenixHotelCGFC
Instagram : ForestCityPhoenixhotel_cg

You May Also Like

11 comments

  1. waa.. cantiknya !! mesti mahal kan kalau nak menginap kat situ.. hee~

    BalasPadam
  2. suka tengok environment dia...cantik...😉

    BalasPadam
  3. cantiknya deco hotel ni...food buffet pun nampak menyelerakan..

    BalasPadam
  4. Nampak cantik restoran dia, makanan pun menyelerakan.

    BalasPadam
  5. Wauuuu lawa yer hotel ni ben...ya Allah jatuh cinta!!! Nak pi ben nak pi hehehe

    BalasPadam
  6. Huwarghhh menyesal baca entri ni pagi pagi, semua nampak sedap aihh. Lapaqqq... Posa posa...sabaq hehe

    BalasPadam
  7. Wahh bestnya..makanan pon nampak menyelerakan terutama kerabu mangga tu hehe

    BalasPadam
  8. perghh bestnye bos.. Nikmat betul makanannye..
    Http://www.irismyra.blogspot.my

    BalasPadam