Berhantukah KOPI BADANG ?

Alhamdulillah.. dapat jugak tahun ni aku ke Sedenah tahun ni. Sejak kenal Mat Gebu aka Adnan Ibrahim , blogger resepi tersohor tanah air.. aku tak pernah terlepas dari gi beraya rumah dia.. Seingat aku la. Hehehe.. Malah Qhaliff sejak dari dalam perut mak dia hingga dah berusia 5 tahun , dah beraya ngan Tok Mat Gebu.. heeee..
Dan setiap kali aku ke Johor , pasti akan dijamu dengan masakan yang enak enak belaka ! Huhuh.. Alhamdulillah. Walaupun adakalanya Che Mat Gebu tak beberapa sihat , tapi jika ada tetamu datang , dia akan layan sepenuh hati. Itulah kebaikan dan keikhlasan yang lahir dari hati blogger yang seusia dengan aku ni.. 
Menariknya kan... Kali ni aku berjaya pergi dan balik dalam masa yang diluar sangkaan aku. Bertolak dalam jam 10 lebih pagi. dan tiba semula di rumah , jam 6 petang. Kalau duluuuu.. fuh , mau malam baru sampai atau paling tidak pun , bermalam terus di hotel nun kat Johor. Tak mampu nak memandu balik dah sebab mengantuk dan penat. Apakah rahsianya ?
Sama gak macam balik ke Kelantan ari tu. Aku hampir pecah rekod peribadi. Memandu tanpa berhenti tidur dari Sepang- Kok Lanas , Kelantan ! Biasanya aku akan memandu lebih dari 10 jam walaupun jalan tak jammed ! Tapi ari tu , aku berjaya buat dalam 8 jam jer. 
Pikir punya pikir... Apakah kerana Kopi Badang ? Teringat akan kelebihan Kopi Badang.. " Secawan Kopi Badang , dapat membantu menghilangkan rasa letih dan lesu.". Terasa akan kebenarannya ! Malah kawan kawan aku yang aku berikan rasa , terus beli sekotak ! 

Dan jiran aku yang cerewet bab makan minum ni pun akui Kopi Badang punya rasa yang lembut dan tidak begitu manis tetapi nak minum berkali kali ! Hahahaha.. Ada siap tanya aku.. Apa sebenarnya kandungan dalam tu ??? Aku kata... kopi asli jer.. dari Colombia ! Kopi terpilih gitu.. heehehe..
Kawan blogger aku di Johor yang juga team #KBBA9 , Papa Amyzal dah berkali kali tambah order.. bukan sikit lak tu ! Berkarton karton haaa ! Aku tak sempat nak 'all out' sebab banyak komitmen tapi bangga la dengan pencapaian Papa Amyzal ! 
Dan terbaru , Kopi Badang bakal menaja sebuah program terkenal di Astro.. Super Spontan Superstar yang bakal muncul di kata tv tidak lama lagi ! 

Ternyata memang berhantu kan ? Hehehehe... Kalau nak cuba , leh order kat aku.. hehehe.... email je kat benashaari@yahoo.com

6 ulasan:

  1. Kopi Badang memang best, tiap pagi mesti pekena secawan sblm start kerja

    BalasPadam
  2. Terima kasih PakBen sebab hadiahkan Papa Amyzal Kopi Badang sekotak. Akhirnya dengan sekotak itulah sudah menjadi berkotak-kotak malahan berkarton-karton. Itu lah kehebatan Kopi Badang pada diri saya dan kawan-kawan

    BalasPadam
  3. Ok. Saya confirm nak minum kopi badang lepas baca entry ni

    BalasPadam
  4. Fuhhh makin dasat arr Kopi Badang ni. Terbaik!

    BalasPadam
  5. setuju.. mmg berikan tenaga dan smlm yanie tak mgantuk buat entry lewat malam..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI