Aku ada 'hypertension' tapi sekarang...

Usia 28 tahun.. aku dah 'ditabalkan' mengidap tekanan darah tinggi yang melampau ! Hahahaa.. Giler ahhhh.. 180-200 tu , standard ! Hasilnya , dalam seminggu mesti sehari dua aku MC ! Tolak gaji pun tolak laaa.. dari aku stress kat pejabat atau pengsan , baik aku duk diam diam kat umah je ! 
Punca ? Nak kata sebab aku kaki makan maggie tu , tak gakk ! Tapi stress dengan kerja tu.. yer ! Ditambah lagi dengan stress pada manusia manusia yang tak reti bahasa.. atau yang saja mengundang provokasi.. haaa , memang boleh buat aku geram tahap melampau ! Selepas kawin , aku berenti kerja. Aku tak tahan dah... seminggu mesti ada ponteng ! Sakit kepala yang melampau. Aku berharap tindakan aku berhenti kerja tu , mampu mengurangkan tekanan darah aku yang dah capai tahap hypertension tu ! Tapi takk... Ubat pon aku tak amik. Syukur tak pernah dimasukkan ke dalam wad je.
Kelmarin , di Nilai Medical Center.. aku mintak nurse check tekanan darah aku. Aku syak , tekanan darah aku dah naik semula selepas tahun lepas.. aku berjaya turunkan tekanan darah aku ke normal !! Camana aku buat ? Aku jaga makan dan amalkan air detox.  Tapi nak buat air detox ni , memang perit skit laaa... kos banyak telan namun bagi aku... kesihatan lebih penting !

Selepas nurse check , aku tergamam ! Apa ? 146/80 ! Dia kata tinggi skit je. Aku pikir apa katanya ? Hurmm.. tentu sekali la anak aku yang sedang aku peluk tuu.. si Zahra yang baru luka kat dahinya ! Tapi bagi aku, 146 tu.. dah cukup bagus ! Kalau tak , mesti 180 ! Cuma aku lama dah tak minum air detox ni.. tak sempat nak beli bahan ! Dan kebelakangan ni harga sayur organik mampu buat geleng kepala ! Hahahaha. 

Aku puas pikir.. apakah menyebabkan tekanan darah aku tu leh ok ? Hurmmm.. teringat sesuatu ! Apakah air alkali Coway yang baru seminggu aku minum tu ???? 
Sedikit info mengenai air alkali ni.. Cara nak minum air alkali ni mudah jer.. tapi tak sama cam air biasa yer ! Cara meminum air Alkali : ialah 1 jam sebelum makan atau 1jam selepas makan untuk mengelakkan gangguan pada proses penghadaman. Atau 1jam sebelum masuk tidur ,jangan minum dan terus tido sebab badan kita perlu kan asid semasa kita tidur untuk proses penyembuhan. Dan minum pagi selepas bangun dari tidur dengan syarat minum air kosong dahulu sebelum minum air alkali. 
Tapi aku masih tak dapat pastikan disebabkan air alkali ni namun , aku terasa perbezaan selepas seminggu minum air alkali Coway ni berbanding Cuckoo sebelum ni.. Kalau nak tau lebih lanjut mengenai produk Coway ni , leh pm kawan aku di @addtripleonetwo

3 ulasan:

  1. Banyak jugak turun tekanan darah tu. Baguslah amalkan minum air dari Coway ni.

    BalasPadam
  2. teringin makan megi lak nengok gambar tu hihi

    BalasPadam
  3. Banyak penurunan tu.. Bagus rupanya air coway ni.. Kena dapatkan 1 ni..untuk mak abah pulak. Mana tau nanti darah tinggi dorang turun macam ben. Ikhtiar la kan

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI