Rumah kau ada tak menda ni ?

Kes kebakaran yang baru berlaku sebenarnya menakutkan aku. Apakah yang membuatkan aku begitu takut ???  Rumah mahal dah... ececece.. mahal tu tak laa.. tapi harganya membuatkan si pembeli berhutang berpuluh tahun lamanya tapi menda alah ni takda pon dalam rumah ! 
Menda apakah yang aku maksudkan tu ??? 4 tahun aku mencari kat mana aku nak beli. Sehinggalah baru baru ni , satu topik perbincangan meja segi 5 dibuat... maka terhasillah satu kerjasama antara dua benua ! Haaa.. apa yang aku merepek ni ????  
Tak.. senang cakap , akhirnya aku berjaya juga membelinya ! Apakah itu ? Ni haaaa... aku berjaya beli melalui rakan blogger. Suaminya kerja bomba. Korang dah ada ke ?? 
Alat pemadam api ! Haaaa... Kan wajib kena ada kat setiap rumah.  Tapi aku rasa , banyak rumah takda menda ni lagi.. terutatama yang baru baru ni ! Aku tau ramai nak mencarinya tapi tak jumpa ! Sapa tau kat mana ada jual alat pemadam api ni ? 

3 ulasan:

  1. Memang wajib ada kat setiap rumah sebab kita tak tahu musibah bakal berlaku kan?

    BalasPadam
  2. Sama lah, dah lama dok cari bendalah ni. Akhirnya dapat gak beli dari abam bomba hasil dari perbincangan meja segi 5 tu hahaha.

    BalasPadam
  3. Memang kena ada.tgh plan nak pasang smoke detector pula.kalau ikut harga takdelah mahal sgt.demi keselamatan

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.