Ok tak Sony Xperia XZ1 ?

by - Sabtu, November 25, 2017

Terbaru dari Sony Mobile , Xperia XZ1. Dengan harga di bawah RM3K , spesifikasinya agak sama tapi ada perbezaan dengan Sony Xperia XZ Premium. Yelah , mesti la berbeza kan ? Mereka yang nak handphone yang kecil sedikit size dan lebih selesa di tangan mahupun di dalam poket , yer.. Sony Xperia XZ1 sangat selesa ! Melainkan jika letak cover case dan screen protector , aku tak tau la camana jadinya. Aku punya, takda lagi. Baru nak beli online. Murah gak.  Beli kat Lelong.My.

Perbezaan antara Sony Xperia XZ 1 dan Sony Xeria XZ Premium , boleh dilihat kat web yang aku kasi jap lagi.  Aku tak payah nak ulas panjang dah . Korang leh baca dan nilai sendiri. Ok, klik SINI untuk baca sendiri perbezaan dia.

Aku ada kedua duanya malah aku ada juga Sony Xperia XZ juga. Sony Xperia X pon aku ada tapi... heheee... Rosak dah. Byk tangan sangat.

Tapi kalau korang betul betul nak cari telefon pintar dari jenama Sony , ketiga tiga ni aku syorkan. Selepas beberapa kali Android di update , ketiga tiga ni seolah olah mencapai satu tahap yang takda masalah ! Haa.. Masalah 'sangkut atau hang' semakin jarang berlaku. Perlu tau , masalah sangkut ni bukan disebabkan telefon tu yer.. Kadang kadang aplikasi tu yang bermasalah. Maka , jangan bandingkan dengan Iphone. Lain keluarga tu ! Hahahaha.. 

Ok.. Aku tak nak bandingkan dengan telefon pintar yang lain. Pernah sekali tu , aku nak beli Huawei selepas handphone Asus terjatuh dalam air. Terus rosak ! Aku test kamera Huawei. Ketika tu di airport Phuket. Hurmmm.. terus aku batalkan niat aku. Kembali ke Sony ! Hahahahah.. No komen ! 






Ha... Sony Xperia XZ1. Lebih seksi dan lebih mudah dipegang ! Rasa macam tak perlu nak letak cover dah tapi disebabkan nak kasi tahan lebih lama dalam keadaan cantik dan berkekalan seksinya , maka aku kena letak gak la.. Hahahaa.. Anak anak nanti sibuk nak main gak tu.. Kena jaga 'keselamatannya' gak .

Yang terbaru selain rekabentuknya ialah aplikasi 3D Creator yang mana boleh buat replika 3D  dan  boleh diprint terus ! ! Haaaa... Maaf yer, ianya bukan sekadar guna aplikasi tetapi melibatkan juga hardware. Dilengkapi dengan sensor khas di badannya , Sony Xperia XZ1 adalah satu satunya telefon pintar di dunia memilikinya. 

Dan satu lagi , gambar di kala cahaya rendah... memang best ! Kalau nak selfie, ada flash juga di bahagian depan kamera. 




Amacam ?  



You May Also Like

19 comments

  1. Dr dulu idaman gak ni..masih gigih mengumpul...wishlist !!

    BalasPadam
  2. Cantiknya gambar.mmg tgh cr fon baru ni. Boleh masuk list jg

    BalasPadam
  3. saya tak pernah lagi beli handphone jenama Sony...biasa pakai Oppo dan Samsung ja

    BalasPadam
  4. Cool sgt. Nnt de rezeki lebih leh lah gi usha². HP sis dah #meminta huh

    BalasPadam
  5. Hmm mcm ni kena kumpul duit ni.. hehehe

    BalasPadam
  6. Menarik gak hp sony ni yang paling menarik tu ada aplikasi 3D creator.. Wow sangat..

    BalasPadam
  7. Cool sangat...tunggu ade duit lwbih..bolehla beli

    BalasPadam
  8. cantiknya gambar.. lahaii.. rasa nk beli pula,.. sony memang best !

    BalasPadam
  9. cantik gmbr..fuh..kena kumpul duit la gitu..hehe

    BalasPadam
  10. Cantik gambar2 nya.. boleh laa tru Sony pulak .. hehehehe

    BalasPadam
  11. saya memang suka kamera boleh amik gambar tempat cahaya rendah....huhuhuhu.... besssttt...

    BalasPadam
  12. Cantik gambarnya.. Haishhh... Tergoda lak rasa.. Hihihi

    BalasPadam
  13. Bila baca review makin tertarik pulak dengan HP Sony ni, gambar lawa betul.

    BalasPadam
  14. Cantik gambarnye.. Cool.

    BalasPadam