Misi hilangkan boroi.. masa untuk jaga kesihatan !


"Apa gunanya jam tangan mahal ? Asalkan boleh tengok masa dah la. ".  Heee.. masa begitu penting bagi aku. Tapi di usia 41 ni , macam macam penting selain masa. Dengan masa , kita boleh buat macam macam. Maka , jam tangan Pro Trek WSD-F20 Android 2.0 ni , banyak kegunaannya. 

Antaranya ? Hehehee... jom bakar lemak !


Best wooo.. dah set goal yakni sehari 10 ribu langkah ! Kalau zaman bujang , iaitu zaman guna LRT .. selamba je aku boleh buat , tapi apakah sekarang.. dah guna kereta.. apakah aku mampu capai 10 ribu langkah ? Heeee...

InshaAllah... Treadmill kan ada..


Bukan mudah ! Bukan sebab malas tapi 3 orang anak yang 'memantau' pergerakkan aku. Tapi aku perlukan lakukan memandangkan aku dah rasa ' semput' terutama bila berborak. Fuh , giler laaa.. Very the very bahaya arr ! 

Disamping tu , jaga makan. Aku kena jaga bab minyak , gula , garam dan lemak ! Fuhhh... bukan mudah tapi kalau berjaya, InshaAllah dalam sebulan boleh turun dan hilang lemak lemak di perut , bawah dagu ! Ehehee.. ada misi untuk tahun depan... kalau ada rezeki la.

Berubah sekarang atau terpaksa berubah , bila di atas katil hospital ! Mana nak ? Sekurangnya ada gak la usaha kan... Berbaloi ada jam mahal ni ! Heee.. Lama dah mengidam jam ni. 

6 ulasan:

  1. Banyak fungsi pula jam birthday Aben tu..cayalah... tp betul Aben.. kesihatan itu penting selain masa.

    BalasPadam
  2. tahniah jaga kesihatan demi kelangsungan hidup. Beli tea herba ya pasti tambah kempis..adui petua lagi

    BalasPadam
  3. Wahhh menarik jam tangan, senang nak bawak pi jogging atau exercise.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009