Khamis, 5 Januari 2017

Jangan minum KOPI PEGAGA WARISAN ! Merbahaya !!

 

image

Sahabat blogger aku , Puan Nooraini Ali ada  bagi aku sekotak Kopi Pegaga Warisan untuk aku cuba. Katanya bagus untuk kesihatan dan memandangkan aku yang dah kembali jaga kesihatan selepas bermalasan berbulan lamanya , pastinya tidak lepaskan peluang ni sama sekali.

Malam tu , aku cuba minum secawan. Kopi bagi aku tak beri kesan pon. Kalau dah ngantuk , ngantuk gak. Nak tidur , tidur jer.. Tak de maknanya tak leh tidur !

Aku ingat lagi , aku tidur malam tu .. jam 4 pagi ! Abis berpusing aku sana sini. Bertenaga jer ! Argh.. siap update blog lagi. Qhaliff dan Zahra dah lena. Ah , sudah. aku tidur lewat ni kang.. kul 6 nak bangun dah . Pastu nak gi gym. Cukup ke rehat  ? Alhamdulillah.. aku bangun dan siap gi jogging lagi walaupun tak cukup tidur !

Sejak tu , kopi pegaga ni aku minum di pagi hari jer. Malam , aku minum seawal 8 malam. Sekadar untuk dapatkan tenaga hingga ke larut malam memandangkan aku tak makan nasi di sebelah malam.. hehehe..

Selain membekalkan tenaga , dikatakan Kopi Pegaga Warisan ni mampu membuatkan kulit kita lebih cantik serta menyingkirkan toksin dalam badan ! Mereka yang stress pon digalakkan minum kopi pegaga ni. Mampu melegakan tekanan katanya.

Manis ? Bagi aku tak la. Kalau manis , aku tak minum. Aku memang tak minum sangat 3 in 1 punya kopi. Agak memilih skang ni.. Tapi Kopi Pegaga Warisan , takda isu bagi aku.

Korang yang bekerja di pejabat tu , aku tau.. korang jam 10 gitu mesti dah mengantuk ! Aku syorkan simpan sekotak dua di pejabat. Time mengantuk , kasi minum jer.

Nak beli mana ? Beli je kat Puan Nooraini tu.. add dia di FB dia pastu pm. Kata Puan , “ Saya nak 2 kotak Kopi Pegaga Warisan ! Ben cakap best ! “ . Heeee.. Harga RM30 seperti yang tertera di kotak. Jangan risau , aku tak amik komisien ! Hahahaha..

Hari 3 : Nak 2 jer !

 

Jam 7 pagi. Aku tak kejut dia. Aku dukung terus Qhaliff ke bilik air. Dia akan terjaga sendiri. Aku berdirikan dan buka pakaian dia. Menangiskah ? Tak pun. Part ni dia tak susah. Dia gosok mata dan masuk ke dalam bilik air dan mandi.Takda masalah pon.

Bila dah sedar sepenuhnya ketika memakaikan dia baju, baru dia bersuara..

“ Abang tak nak sekolah. Nak 2 je. tak nak 3. Zahra pulak..”. Sambil menunjukkan jari jemari dia. Aku senyum jer dan kemudian membalasnya.

“ Ok.. nanti Zahra sekolah dengan abang jugak yer ? Abang kena sekolah dulu. Baru Zahra pulak. “. Terus senyap dia. Dia sayang adik dia.

image

Dalam dia taknak tu , kaki dan tangan dihulur jugak untuk pakai baju. Mulut je cakap tak nak tapi ok jer. Mengantuk kot ? Penat pon ye gak. Yelah , 8 pagi hingga 5 petang. Kita yang tua ni pon gi kerja kalau boleh nak berenti je kerja pastu gi main air kat Bangi Wonderland ThemePark tu haaa !

4 tahun dia bersama aku di rumah dan tiba-tiba berpisah dengan aku pastinya bukan mudah. Ambil masa juga semua ni.Nak kata dia jenis malas , tak pun. Al-Fatihah dah hafal pun dia. Dalam kepala dia masih nak bermain je lagi dan aku tak kisah pon. Baru 5 tahun kot ? Aku dulu 5 tahun ,  huruf A pon aku tak amik tau.. Hahahaha.. Sian budak budak skang.. mencabar sungguh kehidupan mereka.

Malam tadi , lepas Isya’  tv ditutup. Amik buku dan ajar dia termasuk Zahra. Si kecik , tidur dah.. Huhuh… Memang liat pada awalnya tapi kemudian ok jer. Dia kena mak dia gak ajar. Kalau ngan aku ,

image

Dalam seminggu dua ni nanti ok la dia. Dia budak bijak. Cuma perlu diatasi part ‘bermain’ tu jer dan juga part segan ! Lain lain ok je aku rasa.. Aku rasa laa.. tu yang teacher dia kasi tau.. InshaAllah.

Hari ni , mak dia antar gi tadika. Harapnya takda drama di depan pintu tadika tu.. Hee.. Semalam ada tapi lepas aku balik , dia ok dah. Ni biasa je bagi aku sebab masa aku letak dia di rumah mak aku pun gitu gak. Awal awal jer.. lama lama , dia dah tak kisah.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI