Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 22 Januari 2017

Nasihat buat perokok !

 

Aku gi basuh kereta tadi. Bukan aku basuh tapi orang lain basuh. Aku tak rajin nak basuh kereta sebab kalau basuh mesti tak puashati punya ! Huhuhuh.. pastu main air je lebih !

Sementara menanti kereta selesi dibasuh , aku duduk la satu tempat khas yang disediakan.

image

Bukan milik aku. Baru nak mula bayar !

Udara segar ! Sedap betul hirup sambil menanti kereta siap. Tiba tiba segalanya rosak sekelip mata ! Datang sorang mamat , duduk sebelah aku. Dan merokok ! Aduhhhh… tak pasal pasal aku lak kena sedut asap rokok dia ! Aku pandang 2.3 kali. Wat dek jer !

“ Nak tegur ke tak ? Kang tegur , sentap.. boleh jadi gaduh ! “. Aku pulak bab menegur orang ni , kekadang nampak kasar. Nasib baik tak lama.. kereta aku siap. Aku pun bayar dan masuk dalam kereta.

“ Harap muka kacak tapi perangai becak ! Hampehhh.. “.

Tolong pritahin la skit kawan ! Kalau tak sayang nyawa sendiri , orang disekeliling korang tu sayangkan nyawa dia. Letih la nak gi spital atau klinik sekadar nak merawat penyakit yang berpunca  dari manusia lain ! Hurmm..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI