Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 24 Januari 2017

Demam lagi..

 

Betul kata orang.. gi sekolah ni bukan sebab nak kasi bijak saja tapi nak kasi berakal ! Qhaliff buat pertama kalinya ke tadika.. baru masuk 3 minggu tapi banyak dah perubahan pada dia. Semakin matang dan mudah beralah berbanding sebelum ni. Nak suruh dia tolong pon senang..

Hari ni dia demam lagi. Memang manja skit tapi tak macam dulu la.. Mudah nak uruskan. Suruh makan ubat pon tak payah dah nak berperang bagai.. Cakap je , nganga.. Tapi Zahra paling mudah makan ubat. Tak suruh pon nak nganga gak !

image

Demam Qhaliff berpunca dari jangkitan di tonsel. Dalam sebulan mesti ada. Kalau dia jaga makan dia , ok la.. kalau tak ? Hurmm.. Zahra pon sama gak Aariz je tak tau camana lagi.. harapnya tidak la.

Tadika sehingga Khamis ni. Pastu cuti panjang.. seminggu ! Tapi tak tau nak gi mana.. Dengan hujan tak berenti..banjir sana sini.. Menghadkan pengerakkan. Kena jaga keselamatan. Dan paling penting , tahun ni kena berjimat cermat. Bajet untuk keluarga meningkat bermula tahun ni. Rugi tak menyimpan dari dulu.. hurmm..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI