Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 17 Mac 2017

Jom berhibur sambil menderma bersama sama otai kita di Muzik4Humanity !

Semalam aku pergi ke reherseal konsert #Muzik4Humanity di Istana Budaya. Yer , satu konsert yang bagi aku pastinya tak patut dilepaskan oleh kita semua sebab bakal dijayakan oleh lagenda lagenda tanah air seperti Dato Khatijah Ibrahim , Datuk Ramli Sarip , Dato Hattan dan Jaclyn Victor. Suara diorang memang padu laa ! Jangan risau yer, konsert dimulakan dengan acara selawat. InshaAllah , mohon moga diberkati usaha DNext ini. 
Konsert yang bertujuan mengumpul dana bantuan keperluan makanan dan pembelajaran melalui hasil jualan tiket itu nanti akan disalurkan kepada Program Mercy Little Caliph di Kandahar, Afganistan. Ia juga merupakan sebahagian daripada program tanggungjawab sosial korporat (CSR) DNex.




Best ! Rugi tak amik peluang ni untuk beramal sambil layan persembahan mereka. Sesekali , apa salahnya kan ? Konsert ni bermula malam ini dan juga akan ada pada esok malam di Istana Budaya , Kuala Lumpur. 
Harga tiket ? Ada RM150 , RM280 , RM380 dan RM450. Mahal ? Rileks la bro.. 4 legenda beraksi kot ? Mereka pon beraksi secara percuma. Macam diberitahu tadi , semua kutipan masuk ke tabung ! Haaaa... apa salahnya sesekali menyumbang untuk jumlah yang besar skit.. ala.. skit je ! InshaAllah baik pulangannya.. kan kan ?

Ok.. Korang boleh beli tiket cepat di www.ilasoctickets.com atau pergi je terus ke Istana Budaya , sebelum 8 malam ! Dengar cerita esok penuh.. malam ni masih ada kekosongan ! Hehehehe.. Jooomm malam ni ! Berbaloi ok ! 

Terpaksa jua aku tamatkan polisi 'insuran' aku !

Insuran nyawa makin mahal. Aku pulak takda kerja tetap. Ada job , ada duit. Takda job , duk diam diam dalam bilik ! Tapi camana pun , aku kena berusaha dapatkan duit untuk menampung perbelanjaan serta membayar bil bil bulanan yang ku kira penting.  Sebulan , untuk insuran.. aku perlu bayar untuk 5 kepala. Puas aku fikir mengenainya. Wife lak suruh teruskan. Amat penting insuran buat aku. Andai berlaku apa apa pada aku , sekurangnya ada juga 'bantuan' yang boleh menolong.. samada buat aku sendiri atau juga keluarga aku. 


Pikir punya pikir.. aku nekad ! Tutup aku punya , anak anak je aku bayar ! Tak pe la.. apa apa jadi pada aku , letak je di hospital kerajaan. Aku yakin dengan kemampuan hospital kerajaan.. Huhuh.. Nak tak nak , tu je jalan penyelesaiannya... kan ?

Nak dijadikan cerita... malam tadi , segala apa yang aku rancangkan terpaksa aku kaji semula selepas sejam berkenalan dengan seorang 'otai' dalam bidang multimedia atau video editing. Aku tergamam bila dia berkata seperti mana aku berkata sebelum ni.. rupanya sama ! 

" Menyesal aku tak amik insuran. Aku bayar untuk anak anak aku jer. Aku ingatkan jika berlaku pada mereka sebarang kemalangan atau sakit , mereka ada ada coverage. Dan aku tak sangka rupanya kena pada aku ! ".  Terngiang hingga sekarang kata kata dia. Memang ada kebenaran di situ. Nasib baik dia umur panjang dan mampu bekerja kembali walaupun dah berstatus OKU ! Bayangkan sebelum tu dia adalah insan normal yang cukup sibuk bekerja ! 

Hurm.. aku beritahu wife mengenai perkara tu dan dia sendiri tegaskan , aku sebagai ketua keluarga adalah amat penting punya perlindungan insuran ! Andai berlaku apa apa pada aku , sekurangnya mereka ada bantuan kecemasan... 

Baiklah.. aku teruskan ! Dan korang yang takda perlindungan insuran , sila dapatkan agen yang korang kenal rapat dan rajin bertanya khabar sejak dulu. Bukannya sebelum dapat 'korang' , dia baik.. lepas dah dapat , terus hilang ! 

Aku ada kenalan yang aku kira cukup rajin dalam bidang ni.. rajin sampai aku sendiri pun rasa cam nak tutup muka dan lari kalau nampak dia.. tapi aku syorkan dia la.. Sapa ? Puan Shiqeen Sattar . Cuba la hubungi dia. 


Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI