Rabu, 22 Mac 2017

Tiada lagi game online untuk Qhaliff !

Abis dia download masuk dalam tablet aku. Dah la di hp satu lagi tu dia buat gitu gak ! Tapi hp Sony X tu , mak dia dah sita. Tak kasi main game. LEKA ! Dia kacau aku lak. Dia tau aku akan kasi. Hurmm.. lembut sangat aku. Silap aku jugak tu. 
Aku tak main game. Tak da game dalam handphone aku. Tapi dia belajar dari sepupu sepupu dia. Belajar download.. Hurmm.. sukar nak kawal. Kang kalau marah anak anak buah tu , jadi isu lain lak.. Hurmm..
Nak dijadikan cerita semalam.. aku rasa kena sita terus la handphone dari anak anak aku. Gini ceritanya.. Qhaliff main game. Dan ada beberapa kali tiap dia ubah posisi kedudukan dia. Dia seolah olah tak nak kasi aku nampak apa dia buat ! Aku perasan... aku biar dulu.. Bila dia ingat aku tak perasan , aku terus rampas handphone tu ! Dan.. hurmm.. Korang tau kan game online bila dah 'mati' , kalau nak continue kena tengok 'iklan' untuk beberapa minit , kan? Dan 'iklan' dia kebelakangan ni ada video klip kpop yang seksi ! Haihhhhhhh.. patut la dia lari.. dia tau aku akan marah kalau tengok.. Walaupun dia tak tengok 100% tapi dia dah belajar 'mengelakkan' diri bila melakukan kesalahan. Ini tak sepatutnya berlaku sama sekali ! 
Hurmm.. makin bahaya dunia sekarang ni. Kiri kanan depan belakang , ada je jarum yang nak merosakkan anak anak kita.. Haihhh... 

Selepas Beauty And The Beast ( 2017 ) , The Power Rangers bakal ikut jejak ?

Secara jujurnya , aku tak minat dua dua filem ni dari dulu lagi. Maka aku tak terkilan sangat bila dikatakan tidak ditayangkan atas isu LGBT. The Power Rangers , belum confirm lagi tapi dengarnya bakal menerima nasib yang sama.. 
Ada yang kata ini semua mengarut ! Filem dan drama kita pon lebih kurang sama je.. Berpakaian seksi , adegan yang agak keterlaluan..tak pulak diambil tindakan , kan ? Tapi cuba fikir.. berapa ramai kanak kanak menonton drama dan filem cinta berbanding dua filem yang bakal ditayangkan ni nanti ?


Aku perhatikan , sejak dua menjak kebelakangan ni.. banyak filem filem animasi yang mana kanak kanak boleh tonton  diselitkan adegan yang tidak sepatutnya ! Apakah anak anak kecil kita tu tak tau apa apa ? Hurmm.. Semalam , selepas aku mandikan Zahra.. aku dukung dia turun dari tangga. Di kaca tv sedang terpasang movie dari HBO.. ada satu adegan cium... Zahra pandang aku dan senyum senyum malu ! Begitu juga dengan Qhaliff.. ada babak tertentu dia di tv , dia akan kelihatan malu malu walaupun cerita kartun ! Apa ingat cerita kartun takda babak cium gitu ?? 
Apakah anak anak kita sedang dibrainwash ? Dibasuh otaknya agar boleh menerima apa yang sedang berlaku di dunia kita sekarang ? Berapa ramai dah umat Muhammad dah mula terpesong ? Jangan lupa..kita di akhir zaman. Cara untuk menawan kita ialah dengan hiburan ! 
Aku tak kata aku bagus.. tapi apakah nak tengok anak anak kecil kita rosak di usia yang muda ??? Selagi kita boleh bendung , kita bendung.. Mati ke kalau tak tengok movie movie di atas ni ? Alaa.. download je la nanti. Tak lama punya.. mesti ada yang piratekan di internet.. layan la sampai kelabu mata ! Jangan bagi anak anak tengok dah laa.. 
Tak perlu melenting.. kalau rasa pendapat aku ni salah , maka ajak la anak anak buah korang layan sama filem filem omputeh yang lain nanti. Tak kira ganas atau sebagainya.. ianya cuma sebuah filem je kan ? Heheheh.. 
Maaf.. aku bukan juga peminat drama melayu tempatan yang mana elemen cinta dan ganas menjadi daya penariknya ! Aku layan je filem Hollywood tapi tanpa anak anak aku la.. Setakat Moana , The Sing , Trolls tu ok la layan ngan diorang. Tu pon kena pastikan takda babak babak yang tak sepatutnya ditonton ! 
Rileks sudah.. filem je pon.. 

** Info terkini mengatakan filem Beauty And The Beast akan ditayangkan bersama dengan adegan 'gay'. Mungkin Power Rangers juga lepas. Tapi aku takkan gi tonton... ( 22/3/2017) 



Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI