Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 24 Mac 2017

Benarkan pasangan anda meregangkan otak dia !

Fuh... dapat keluar jap dari rumah. 'Suri rumah' macam aku ni kekadang perlukan angin malam untuk rehatkan otak. Walaupun aku ada gi gym atau keluar gi event , tapi aku tak dapat rehatkan otak sepenuhnya. Nak kena gi mana mana.. duduk dengan kawan kawan jap.. dan berbual apa saja topik dengan jayanya. Bukan la nak kata tak best lepak ngan isteri ngan anak anak tapi penulis cam aku ni.. eceh.... tapi betul apa ?? Aku dikira penulis laaa kan ? Haa.. penulis cam aku ni nak kena duduk mana mana sesekali dan tengok dunia tanpa gangguan ! 
Seperti mana yang aku buat ketika aku awal awal blogging dulu..  Dulu , sehari boleh dapat 20 entri.. sekarang ?? Nak dapat 2 pun berpeluh ketiak ! Idea takda wehh ! Dan nak update tu bukan senang.. baru nak tekan keyboard.. hurmm.. datang dah anak anak.. 
Korang yang punya 'suri rumah' sepenuh masa.. cuba la beri diorang off semalam.. kasi diorang keluar lepak ngan kawan kawan jap... Sementara masih muda.. nanti dah cecah 50an tu , diorang tak nak buat kerja orang muda muda ni ha.. Hehehe.. cam aku ni laaa.. lagi 20 tahun cecah 50... tutup buku laa.... kan kan ?
Bila otak dapat diregangkan , muka pun tak tegang. Perasaan pon tenang..jiwa pun senang. Laki tengok , ada  girang.. untung untung up lagi sorang ! Haaaa... barulah keluarga riang ! 

Qhaliff terasa kehilangan ?

Dia perhatikan je aku dok gomol Aariz. Lepas aku berhenti , dia bersuara.. " Qhaliff nak jugak.. nak macam Aariz tuu.. ". Aku tau dah. Memang dia terasa lama dah. Aku tak membeza-beza anak anak aku. Sama je semua tapi diorang seolah olah bersaing sesama sendiri.. 
Ada ketika , Qhaliff dan Zahra berlari dan memeluk kaki aku.. 
" My daddy ! ". Qhaliff cakap. Dan Zahra membalasnya.. " Noo.. my daddy ! ".
Dah kenapa anak anak aku cakap omputeh skang ni ???? Macam macam laa diorang ni. Bila ngam , riuh rumah. Bila gaduh , aku riuh setaman ! Huhhh..
Sebab tu kekadang aku bawak Qhaliff gi lepak gym bersama aku tanpa Zahra. Kalau Zahra ikut , hurmm... abis gempa bumi gym tu ! Zahra , aku bawak berjalan bila Qhaliff gi sekolah. Dan dia sangat ok bila abang dia takda. Kalau dua dua ada , aku rasa macam diorang bergabung jadi Voltron lak ! Adehhh..
Bukan mengeluh.. ni semua kenangan terindah walaupun tekanan darah aku naik kekadang..


Jangan lupa sertai contest #SAYASIHAT dan menangi hadiah hadiah yang menarik ! 

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI