Isnin, 1 Mei 2017

Bila Pak Pandir , Otai Busker di depan aku..

Terkedu.. tak terkata apa apa ! Kenapa dia layan Busker ? Hurmm.. Aku tak nak fikir bukan bukan. Mungkin sebab dia minat bidang seni dan zaman ni , payah nak jumpa penyanyi nak menyanyikan lagu lagu puisi... kan ?

Aku berdiri dengan bunting dia.. amik gambar kemudian gi layan dia menyanyi.. Suara sebijik ! Aku memang minat dia dari dulu lagi. Lagu Yang Remeh Temeh tu memang best layan sebab penuh makna... huuhhu.. 
Aku yang ketika tu kelaparan... nak makan ayam Nando's di Alamanda ,  terus terbantut seketika nafsu aku. Layan terus nyanyian dia.. Dia terus menyanyi walaupun takda orang ketika tu. 
Aku seluk poket aku.. takda duit. Buka beg duit.. Ada la beberapa keping note RM.. Aku suruh Qhaliff masukkan dalam tong di depan aku. Kita kena belajar banyakkan sedekah tanpa banyak soal. Lagi pun dia bukan duduk minta duit kita.. dia menghiburkan kita jugak kan ? 
Tak kisah la dia kaya atau tak tapi bila ada 'bekas duit' di depan kita tu.. masukkan la tak kira berapa.. kan kan ?

Aku amik kat dia dan baca.. Snap sekeping dan post media sosial.. Sekadar membantu andai dia memerlukan.. Ini je cara aku boleh bantu dia , orang yang pernah menghiburkan aku satu tika dulu dengan lagunya yang cukup berhantu..  

Yang Remeh Temeh ! 

Ada mata pandang
Ada telinga dengar
Ada mulut diam
Ada tangan garu
Ada kaki goyang

Ada otak pandai
Ada akal pakai
Ada bijak gadai
Ada mata pejam
Ada mulut kunyah

Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Buatlah..(buatlah..)
Buatlah tak tahu
Buatlah..(buatlah..)
Buatlah tak tahu

Rela jadi tunggul
Rela jadi patung
Tunggu dilelong
Suruh angguk-angguk
Suruh geleng-geleng

Oh puji lah aku
Ampu lah aku
Senang hidupmu
Ada tangan tadah
Ada maruah campak

Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Biarkan..(biarkan..)
Biarkan berlaku
Biarkan..(biarkan..)
Biarkan berlaku
Hurmm... Gitulah kehidupan kita.. Dan aku , tak tau la apa nasib aku bila dah tua nanti... Andai aku susah , ada ke insan sanggup hulurkan tangan.. Hurm...

Sapa kata aku tak romantik ?

Apa kelas simpan gambar dalam phone ! Budak sekolah rendah pon buat gitu ! Haahahaa... Kena buat ala ala zaman tuk nenek kita ar.. baru romatika d' amor !  Hehehe.. Acaner tu ? Alaaaa.. standard dulu dulu laa.. simpan gambar !  Bila ku rindu , ku renung gambar muuuu... Kalau dalam phone , renung jap je.. pastu bukak Instagram.. banyak pulak gambar awek awek hijabista dalam tu.. terus terlupa muka awek kita.. kan kan ? 
Untuk membuktikan betapa aku ini seorang yang romantik.. ececehhh... aku tunjuk kat wife buktinyaaa.. dia terharu sambil pegang kedua tangannya ! Huhhhh.... Kononnya !
Sekejap je masa berlalu kan.. Tu gambar masa anak dara.. Sekarang dah ada 3 orang anak.. heheeh.. tapi orang kata , makin berusia perempuan tu , makin cun.. Ececehhh.. Mulut manis aku ni.. Hahahha... bagus kan ? Cia cia cia... 
Ahaaa... Meh aku belanja gambar kawin sekeping.. 
Hensem kan ? Hahahaha... Nasib baik dah kawin. Kalau belum , aku pastinya pegang title ' Romeo Must Die ' punya laaa.. dan tiap minggu dating ngan awek lain lain ! Fuh , giler punya romeo... hahahaha.. Tu belum lagi aku bermadah pujangga dan keluarkan 99 ayat cinta tangkap leleh punyaaa.. haaa... 

Cinta tidak semestinya bersatu ..
Tapi kerana cintalah kita bertemu ..
Usahlah dikenang cinta lalu ..
Kelak diri merindu .. 

Cinta tidak semestinya bersatu ..
Walau hati ini meronta selalu ..
Hati ini terlalu pilu ..
Ingin bertemu .. 

Aku terima hakikat inilah takdirku ..
Aku pasrah walau jalan berliku ..
Walau payah tetap ku lalu ..
Kerana kesukaran inilah dugaanku ..

Cinta tidak semestinya bersatu ..
Tapi kerana cintalah kita bertemu ..
Aku tetap bersyukur kepadaMu ..
Kerana cintalah aku .. tetap AKU .

Amacam ? Romantik kannnnn.... Jangan coba coba bermain cinta dengan aku.. kelak Qhaliff dan Aariz mengamuk.. hahahahaa...


Membunuh musuh dengan lebih berkesan ! Maafkan aku.. aku terpaksa !

Kemas tilam.. masa untuk tidur ! Tiba-tiba terpandang sesuatu yang amat aku benci dari dulu lagi... ditambah lagi dengan sizenya yang boleh membuatkan aku meroyan ketika tidur serta sayapnya jika terdengar dia terbang.. aku nekad membunuhnya tanpa pesan dan kesan ! Kot dia sempat pesan kat anak cucu dia , suruh balas dendam.. naya aku nanti ! Tanpa kesan iaitu jika dia punya telur pastinya dengan memijakknya , sesuatu yang tak bagus sama sekali ! 
Dia lari di celah celah sofa.. berhampiran tempat aku berbaring sambil tengok tv ! Ini sudah tidak bagus sama sekali. Bahayaaaa ! Kang dia merayap atas badan sado aku ini di kala aku sedang leka layan Oggy And Cockroaches.. pasti aku akan menjerit penuh keayuan ! Ini pastinya akan mengejutkan jiran tetangga.. dan menghadirkan kemaluan pada aku nanti ! Huhuh.. 
Aku post di Facebook.. Mana tau aku mangkat di kala tidur akibat terkejut dek diserang lipas terbang itu.. mereka sudah dimaklumkan terlebih dahulu. Dan secara mana tau diorang boleh kasi idea camana nak bunuh lipas tu dengan lebih berkesan ! Kan kan ? Ikut aku , guna racun serangga je.. tapi tengah malam ni , nak guna pon bahaya.. anak anak dok tidur ! 
Yesss ! Aku ada reket elektrik ! Mak aku kasi ari tu.. untuk Aariz ! Terus aku cari dan jumpa.. Charge kasi full power. Siap kau lipas... aku tunggu ko keluar dari tempat persembunyian ko tuuuuu.... hehehehe.. 
Dan.. sedang aku on laptop , dia lalu depan aku dengan penuh bangga dia ! Pastu penuh dengan sepenuh hati selepas mempersendakan aku dengan sayapnya ! Hampehhh lhooo.. Aku kejar dia ngan penyapu. Abis semua sofa aku tolak.. Dan dia terperangkap ! Heheee.. Satu libasan dengan penyapu.. dia terbabas dari lariannya ! 
Kemudian , dengan reket yang bukan milik Lee Chong Wei , aku kasi smash tepat pada kaki dia lalu dia menjerit dengan penuh manja.. aku tak dengar jeritan tu tapi aku buat andaian jika aku ini lipas tersebut , pasti aku menjerit sebegitu rupa ! 
Maafkan aku , En. Lipas .. aku terpaksa kejam sebelum kau kejam terhadap aku lagi.. dan lagi ! 

Aku tekan dan tekan lagi button ' Kill Em All ' yang terdapat di reket tu.. Lalu terdengar bunyi percikan api dan bau hangit mula menerpa hidung aku. Ahhh , well done ! Rentung sudah dia ! Boleh tahan power reket ni.  Kalau guna main badminton , pastinya bulu tangkis akan kerap ditukar sebab asyik terbakar lalu musuh seperti Lin Dan akan tarik diri sebab takut terbakar seperti itu walhal reket ni MADE IN CHINA je pun.. dia mesti boleh beli dengan banyaknya di sana ! Aparaaaa ! 
Alhamdulillah.. malam ini aku boleh tidur dengan tenang. Tiada lagi lipas terbang menganggui tidur aku , buat masa ini... 

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI