Jumaat, 12 Mei 2017

Jangan bergaduh dalam kereta !

Ramadan dah dekat. Mesti ada yang plan nak balik kampung untuk berbuka puasa puasa bersama ahli kelarga tercinta. Persoalannya , umah siapa ? Belah laki ke , atau belah perempuan ? Jika ada persefahaman , alhamdulillah. Jika tidak ? Bersedialah untuk berperang masam muka ! 
Cuma satu je aku pinta.. Jangan berbincang ketika dalam kereta ! Bincanglah di rumah... jika nak berparang sekali pon , boleh lari ke rumah anak dara di sebelah..
Kenapa tak boleh berbincang dalam kereta ? Andai suami atau isteri tu jenis ego , memang payah laaaa berbincang dalam kereta. Kang bertekak , payah ! Anak anak dengar.. Atau ada yang menangis! Paling tidak pun bermasam muka. 
Hurmm.. part masam muka ni bahaya.. Bayangkan jika tengah memandu pulang dari kerja dan keadaaan jalan raya sesak. Dalam kereta mesti akan krik krik krik.. kan ? Si pemandu yang kepenatan , mula la menguap. Si pasangan dia , wat dek.. Main handphone atau tangkap tidur ! Maka inilah kesilapan dia.. 
Pemandu mungkin memandu juga dalam keadaan mengantuk yang mana mampu mengundang kecelakaan.. ! Amat bahaya sama sekali. Tolonglah elakkan dari perkara begini berlaku. Maksud aku , biarkan pasangan anda memandu keseorangan.. anda tidak menemani dia ! Camana sekali pun , tolong pantau pemandu anda.. Dia mungkin akan terlelap ketika memandu. Dan jika itu berlaku , anda wajar dipersalahkan , jika berlaku kecelakaan ! 

Fidget Spinner mula diharamkan di sekolah-sekolah !

Apaa ?? Biar betul ?? Aduhhh... takkan kot ? Kenapa tak boleh bawak lak spinner ke sekolah ? Apakah salah main spinner ? Takkan nak bawak tasbih gi sekolah ? Ingat tasbih tak leh buat jadi permainan ke ??
Tu diaaaa... mai dahh !
Adoiyai.. letih tul orang kita ni. Diorang nak spin menda ni ok la.. dari diorang dok spin berita macam macam tu ! Serba salah orang kita ni... Ada je tak kena. Dah spinner ni diorang main tanpa perlu gi mana mana pon.. sekurangnya tak pegang gajet.. kan ? Berdunia la gak spinner ni ! 
Cuma jangan la kat dalam kelas pon main ! Ni dah jadi salahguna. Dalam kelas , simpan la... jangan main ! Kalau degil gak.. haaa.. nanti korang dapat notis gini.. 

Ni kat Amerika ni... Kalau kat sana dah disekat , kat Malaysia ni hanya menanti alasan logik dek akal jer ! Hahahaha.. Kalau dah ada alasan , siap laaa.. Oppsss..ada dah satu !
InshAllah , anak anak kita akan beralih kembali main gajet ! Dah semua menda pon tak leh ! Nak main bola , padang bola pon dah dijadikan kawasan perumahan ! Suh gi main futsal jer ! Heehehe.. Entah la labu... Tak suka kat negara ni , gi je duduk kat Antartika !
Bukan korang je pening... aku pun sama dah !

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI