Selasa, 20 Jun 2017

Muhammad Aariz Iman .. 9 bulan !

Besar dah dia ni... Tiap kali tengok dia, mengundang nak gomol pipi dia. Tapi Aariz tak macam abang dan kakak dia.. Sejak kenal orang ni, tak nak kat orang. Senyum jauh sekali. Muka cam muka bapak dia jer. Masam ! Tapi bila senyum . cair laa awek awek hijabista tengok ! Cam bapak dia gak la..
Berat , 9kg.. tinggi 73cm. Sihat tubuh badan.Alhamdulillah. Kuat gelak. Mudah senyum. Suka mengeledah almari buku. Tapi tak semanis abang dia.. Abang dia , Qhaliff.. senyum sokmo dari kecil.. 
Dia kalu bangun tidur , aku jadi manusia paling sibuk di dunia ! Huuhuh.. Kena dukung je dia. Kalau letak , tau tau sampai dapur dah.. Kalau tandas tu ,memang kena tutup je pintu dia... Bahaya tul dak sorang ni.. 
Tunggu dia pandai cakap dan berlari.. Confirm kaki gaduh ngan abang dia.. Permainan banyak ! Abang dia punya koleksi.. harga serupa daddy leh kawin ngan anak dara lepasan IPT gituu. Hahahaha..

Gambar Megi vs Gambar Kuih Raya !

Dari dulu lagi , aku memang kalah dengan megi ! Masa sekolah dulu , jika terbau megi dek jiran masak atau ada yang tak puasa di dalam rumah masak megi , aku punya terliur.. perghhh ! Terus rasa macam nak masak 10 bungkus masa tu gak ! Apakah kerana kuahnya yang menyengat itu ??? Huhuh.. Megi goreng atau megi sup , dua dua berhantu bagi aku... 

Tengok gambar megi sup dan megi goreng ayam , cukup dah boleh buat mereka kaki megi , bersedia berbuka dengan megi je ! Kan kan ? 
Tapi apakah megi mampu lawan gambar kuih raya yang legend ??? Aahaaa... Kuih raya legend kuih apa eh ?? Ok..google sat ! Lama aku tak buat kuih raya dengan mak. Dulu masa kecik kecik , rajin buat dengan dia.. berjaga sampai lewat pagi.. Mak masak 10 , 5 masuk perut ! Hahahaha.. Sekarang , segalanya kuih tunjuk jer.. Huhuh.. Feel raya dah kurang kat situ.. 
Fuhhh... layaannn kuih raya nih ! Dalam sedang berpuasa ni , cer kasi tau aku.. mana satu mampu buat korang terliur ? Megi atau Kuih raya ?? 

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI