Khamis, 29 Jun 2017

Kenapa Ben Ashaari 'sorok' muka wife dia , eh ? Anak menteri ke ?

Aku dah berblogging 9 tahun lamanya. Sepanjang aku berblog tu , aku berusaha 'sorokkan' muka isteri atas permintaan dia. Kenapa begitu ? Kebanyakkan orang lagi suka terutama isteri isteri yang miliki suami dikenali ramai terutama di media sosial...dan dikelilingi anak anak dara yang cantik jelita itu. Gileeer tak jeles ??? Kan kan ?
Tapi wife aku sebaliknya. Apakah dia tak cemburu sama sekali ? Tak kisah ke ada awek awek cun komen di Facebook gitu ??


Dia nak low profile. Nak gi kerja dengan tenang, balik kerja dengan tenang. Tak nak jadi perhatian terutama di pejabat. Tu pun masih ada yang kenal dia gara gara aku 'munculkan' diri di pejabat dia. Dan dia juga seorang penjawat awam yang berpangkat. Maka aku tak nak la dia dikaitkan dengan aku sama sekali. Dikaitkan sebagai isteri , ok je la.. 
Sememangnya banyak job ditawarkan tapi aku tolak bila kena melibatkan si isteri. Anak anak , ok je la.. tu pon sehingga mereka usia 7 tahun. Kemudian tiada lagi cerita mereka. Kenapa sampai gitu sekali ??? Kita sedar kita di Malaysia. Kena paham sikap sesetengah manusia , jika bencikan kita.. mereka akan cari segala kesalahan  termasuk  insan insan tersayang yang berkaitan dengan kita ! 
Ada yang tanya aku kenapa sampai gitu sekali aku sorok wife ? Dari dulu hingga sekarang ! Anak menteri kot ? Takda maknanyaa aihhh... Biar aku je la 'popular' dan dia sekadar menjadi tulang belakang aku, dah la.. tak yah dua dua popular ! Letih nanti...
Buat mereka yang tertanya tanya , moga dah dapat jawapan. Bukan aku sengaja tapi terpaksa demi keselamatan dia. 
Korang tengok gambar aku , dah laaaa.. hensem apa ???

Dah jadi 'geng' !

Selepas seminggu Zahra di hospital , segalanya berubah. Zahra jadi semacam penyayang sangat. Ngan aku, dia makin kerap cium pipi.. peluk. Suka bermain bersama abang dia.. lebih mudah bertolak ansur dan paling mengejutkan... dia mula rapat dengan Aariz yang sebelum ni , dia anggap 'orang luar' di dalam rumah tu. 
Bila aku suruh dia jaga adik dia.. aku nak ke tingkat atas , dia dengan pantas jaga. Tak kasi usik apa apa pun. Aku naik ke tingkat atas tapi dalam diam , aku menyorok dan lihat tindakan Zahra tu. Sangat mengejutkan aku sebenarnya. 
Aku suruh dia kiss adik dia.. pantas cium pipi adik dia... Huhuh.. Kalau tidur sekatil, kena himpit pon ok jer ! Huhuhuh..

Alhamdulillah.. akhirnya Aariz dah ada kakak dan kakaknya seorang yang penyayang sangat ! Kenapa aku kata cam tu ? Semalam Aariz 'hilang' ! Dia mencari seorang diri di dalam rumah. Dia tanya mak dia.. dia tanya aku.. "Mana Aariz ? Aariz ilang ! ". Muka cuak terpampang di raut muka dia.. 
Aku senyum. Ada kat atas la..ngan Ayah Chik. Gi tengok dalam bilik. Sememangnya dalam dia bermain apa saja , mata dia tetap memerhatikan Aariz... kecuali bila dia sedang makan , Aariz tidak dikisahkan..buat sementara ! 

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI