Khamis, 13 Julai 2017

Kelab Blogger Ben Ashaari #KBBA9 semakin bermanfaat !

Alhamdulillah.. tercapai cita cita aku untuk memanfaatkan 'kepopularitian' aku di media sosial ni.  ' Kepopularan ' aku digunakan sebaiknya. Aku bukan mengejar kemasyuran dan diminta disanjungi tetapi nak gunakan 'anugerah sementara' itu untuk berbakti pada rakan rakan dunia maya dan juga pada masyarakat , negara amnya ! 
Ini terbukti dua sijil penghargaan yang #KBBA9 telah diterima pada tahun ini.. dari Agensi Anti Dadah Kebangsaan dan Lembaga Zakat Selangor. 

InshaAllah.. selepas ni akan diperbanyakkan lagi projek projek begini dan seterusnya membersihkan nama blogger di mata masyarakat yang mana dipandang senget oleh sesetengah pihak.. "Blogger ni kalau cerita kontroversi , mengarut , fitnah.. memburukkan orang .. diorang suka la ! "
Hurmm.. Kerana nila setitik.. kan ? 
Blogger tak pernah amik kerja wartawan ! Wartawan dan blogger , adalah dua kerjaya yang berbeza. 
Hehehehe..  Moga lebih ramai blogger buka mata selepas ini. Jangan kejar keuntungan semata mata.. kan kan ?

Perangai 10 bulan mencabar daddy !

Aduh... mak aku pun leh angkat bendera putih kalau dia bangun dari tidur ! Mengalahkan abang kakak dia perangai. Hahahaha.. Aku rasa , dia ni akan lagi besar dan tinggi dari aku nanti. Sekarang ni pegang pon dah panjang semacam. Kalau dia mengeliat , aduhh... tak pegang betul betul memang leh terlepas ! 
Aktiviti wajib kalau nak kasi dia tidur lena.. biarkan dia naik tangga ! Sebelum tu layan tv ngan dia.. tengok Baby TV.  Tapi cepat boring je.. Tangga je menghappykan dia ! Dari anak tangga pertama , ke akhir sekejap je ! 

Bagi dia main puas puas dulu. Kat tingkat atas tu ada mini gym. Dia suka situ. Treadmill pun aku kasi dia naik.. kasi dia berjalan. Aku rasa tak lama dah dia nak boleh berlari dah ! Aku kena fitkan balik badan untuk berkejar kejaran dengan dia.. Huhuh..
Pastu baru kasi dia makan.. Haa... Sekarang ni , dia makan apa saja. Tunggu la dia dah pandai memilih.. Jadi cam Qhaliff dan Zahra. Payah laaa nak makan ! Pening pikir.. 
" Zahra , nak makan apa ? "
" Nasi ayam.. ". Jawab dia. 
Kenapa nasi ayam ? Dia cuma kenal nasi ayam je ! Makanan lain ,dia makan tapi tak tau nama. Hahahaha.. 

Bila dia tidur , Ya Allah.. tenangnya rumah. Tapi pelik.. masa diorang berjaga, mata mengantuk lain macam. Bila diorang tidur , ngantuk pon hilang ! Hurmmm..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI