Jumaat, 28 Julai 2017

Susu ibu tak banyak dah ? Femilac MilkBooster kan ada !

Aariz dah masuk setahun. Tak macam Qhaliff , wife berjaya menyusu sepenuhnya sehingga berusia 3 tahun.. tapi setelah 3 orang anak , nak menyusu seperti dulu.. memang payah dah ditambah dengan bebanan kerja , nak dapat jumlah susu ibu yang banyak seperti dulu dulu tu , amat payah dah. Sian Aariz... 
Wife tak nak mengalah.. dia masih mencuba mencari solusi untuk memperbanyakkan kembali susu ibu. Pelbagai produk dia makan dah. Dan terbaru , dia nak cuba Femilac Milkbooster. Kenapa aku nak dia nak cuba produk ni lak ???? Hurmmm.. 
Formulasi makanan sunnah terkandung di dalam Femilac menjadi keutamaan aku. Ada Gotas Milk , Madu , Kurma dan Habbatussauda ! Selain tu bahan tumbuhan seperti soya bean , alfalfa , spirulina dan fenugreek juga terkandung di dalam setiap tablet !
Hanya perlu kunyah je pun. Mudah ditelan  sebab sedap ! Heee... Sedikit nasihat dari 'mereka' iaitu banyakkan minum air untuk mendapatkan kesan optimum.

Apakah kelebihan Femilac Milkboster selain banyakkan susu ??? Dikatakan..

  • BAYI LEBIH KENYANG ! – membantu perjalanan antibodi daripada kecil dan melatih perut bayi untuk menerima khasiat yang lebih tinggi.
  • TIDUR BAYI LEBIH BERKUALITI ! – membantu tumbesaran yang sihat dan ceria
  • SUSU BADAN BERKHASIAT – Ya! Semua susu badan berkhasiat walaupun tanpa supplemen, tetapi .. kalau anda ada susu badan yang cair, tawar, tidak berkualiti.. maka khasiatnya diragui.
  • SUSU BADAN PEKAT – Pekat menjadikan ia impian untuk semua ibu menyusu kerana bayi akan cepat kenyang dan tidak perlu bangun malam kerap untuk menyusu.
  • HIDUP BERKUALITI – Bila bayi kenyang, tidur nyenyak , perjalanan hidup seorang ibu lebih berkualiti dan lebih focus dalam membesarkan anak dan menjaga prestasi kerja di siang hari.

Femilac ni didatangkan dgn 2 saiz :

  1. Botol kecil RM 45 ada 30 biji
  2. Botol besar RM 70 ada 60 biji
Untuk keterangan lanjut , korang leh tanya sendiri pada Puan Miraney di : 

Cuba dulu ! Jangan cepat mengalah yer...

Terima kasih Majlis Perbandaran Sepang kerana memahami. Demi anak , kami lakukan !

Semalam , gi meeting kat Majlis Perbandaran Sepang , Cyberjaya. Meeting berkaitan dengan isu penting berkaitan dengan taman perumahan aku ni. Hurmm... isu ni sebenarnya berat dan penting. Bukanlah pihak penduduk taman sesuka hati je nak buat keputusan ni tapi selepas beberapa insiden, satu keputusan terpaksa buat.. iaitu menutup jalan pintu masuk kedua , ke taman ni yang mana membuatkan 'orang luar' terasa sedikit kepayahan untuk ke sini.. 
Aku tamo nak cerita panjang sangat takut salah penyampaian dan pemahaman korang.. tapi yang pastinya laluan kedua ni perlu disekat masuk... laluan keluar tak pe la.. Kenapa dan mengapa lak kena sekat ? Secara ringkasnya , banyak dah kes pecah rumah berlaku di taman ni sejak dibuka... rasanya 3 tahun dah. Dan kebanyakkan berlaku ketika siang hari ! Ok.. meh aku tunjukkan eh.. 

Laluan masuk , ditutup tapi laluan keluar dibuka atas sebab permintaan. 


Laluan ni menuruni bukit. Maka kenderaan dari atas memang akan laju punyalah. Ada kes kereta terbabas dah !

Pun masih ada yang 'langgar' . 

Untuk pengetahuan , kat taman ni ada 2 taska dan satu sekolah KAFA. Ini yang menjadi keutamaan aku sebenarnya, Pecah rumah tu , mana mana kawasan perumahan pon leh berlaku kan ? Tapi bayangkan kenderaan yang tak tau dari mana asalnya lalu lalang taman ni.. dan di sini ada kanak kanak yang ramai ! Tapi orang dewasa tak ramai.. sebab kerja ! Haaa... sapa nak jaga keselamatan di sini ??? Takda security.. sapa nak biaya security lak ? Kan kan ? 
Pernah satu kali tu tu aku terperasan aktiviti luar kelas oleh sebuah tadika ni.. diorang buat kelas di depan tadika.. di atas laluan jalan raya ! Bayangkannn laa kalau kawasan ni menjadi laluan keluar masuk kenderaan asing ? Acaner ?
Parents yang hantar anak anak ke tadika di taman ni , sedikit mengeluh la dengan tindakan menutup laluan kedua ni dan terpaksa masuk ke laluan utama yang mana jika mereka terlewat sedikit hantar maka akan berlaku sedikit kesesakkan di laluan keluar yang mana bagi aku ini perkara biasa la.. mana mana tempat ada sesak ! Tak nak sesak , atur masa.  TERPAKSA ! Aku sendiri pun nak elak sesak di kawasan sini , keluar selepas subuh hari. Ngantuk tapi terpaksa. 
Itu antara point yang aku sendiri la yang mana kita tau sekarang ni kes culik budak dan kemalangan melibatkan kenderaan ni tinggi. Motor dan kereta yang keluar masuk pun , tak hagak hagak laju ! Tu belum lagi dengan budak budak remaja datang lepak taman permainan sini... Bila tutup pintu masuk kedua tu, keadaan agak terkawal.. 
Keputusan pengerusi majlis membenarkan penduduk menutup sementara laluan masuk tu , amatlah dihargai. Namun pihak penduduk perlu membuat sekali lagi permohonan untuk keputusan tetap..
Wakil penduduk 
Terima kasih Majlis Perbandaran Sepang. Demi anak anak kecil kita, apa salahnya kita berkorban sedikit.. kan kan ?

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI