Khamis, 24 Ogos 2017

Jangan pentingkan diri bila anak ada 'demam campak' !

Aksi terakhir sebelum kena 'campak' 

Qhaliff menjerit bila nampak aku keluar rumah.. aku keluar pun bukan suka suka !  Demi sesuap nasi untuk hari tu.. heee.. Sesuap dah la.. lebihan suap , boroi lak. Kesian lak tengok muka dia. Nak bawak tu la aku rasa cam.. hurm.. aku jadi penyebar virus campak lak ! Kesian kat anak anak kecil di luar sana nanti... kan kan ? Lebih lebih lagi pada ibu mengandung. Bahaya kata orang..orang mana tu , aku tak tau la.. kena google cari info pasal ni.
Si abang dah kena.. maka si adik adiknya kena standby. Apakah demam campak ini akan berjangkit pada adik beradiknya yang lain ? Bagaimana pula dengan jiran tetangga ? Orang dulu dulu letak daun semambu kat pintu masuk rumah. Ada sebabnya... katanya la.. Dan daun semambu ni banyak gunanya ketika demam campak. 
Pantang larang ketika campak ni pulak , orang muda muda tak amik endah sangat. Contohnya minum air kelapa untuk cepatkan pengeluaran campak tu atau hilangkan bisa pastu jangan mandi. masak di rumah pon tak boleh. Makanan pun kena jaga... tak leh ayam . seafood dan kicap ! Hurmm. 
Kesimpulannya... bila anak kita ada campak maka sila berkuarantin la. Jangan jadi tukang 'viral' lak.. huhu.. Kesian tu memang kesian.. tapi kalau kita kesiankan diorang , rawat hingga sembuh pastu baru bawak jenjalan.. kan kan !

Belajar Scuba Diving di Legend Cherating Beach Resorts bersama Muck Dive Kuantan

Pengalaman belajar scuba diving satu tika dulu , aku kongsikan bersama rakan rakan blogger  ! Kalau ada peluang belajar , maka belajarlah. Kalau ada peluang nak menyelam di dasar laut , jangan lepaskan. Aku belum berpeluang lagi menyelam di dasar laut. Di dalam kolam akuatik bersaiz olimpik dah rasa dah ! Hahahah.. jujur aku katakan.. aku tak reti berenang ! Tapi bila ada peluang gini, aku tak lepaskan dan dah merasainya.
Ketika aku diberitahu akan adanya kelas belajar scuba ketika di Legend Cherating Beach Resort baru baru ni , aku sangat sangat teruja ! Dan aku ' memaksa' rakan blogger agar mencuri peluang ini dan mengalaminya sendiri. 
Kelas scuba diving ini di bawah En. Hazrin , yang dah berpengalaman dalam bidang ini. Maka tak perlu risau sama sekali. Diajarnya mereka yang tak tau apa apa hinggalah dah berani menyelam sendiri.. di dasar kolam hotel ! Heeee.. InshaAllah , di dasar lautan pula satu hari nanti ! 
Best pengalaman ni ! 



Tak perlu takut andai nak menikmati syurga dunia. Bila dah 'terjun' dalam laut , inshaAllah akan terus terjun dan terjun. Sememangnya di dasar lautan , kita akan terlupa sejenak masalah di daratan. Sebab tu ramai sanggup habiskan masa mereka dengan berada di dalam laut , setelah berkenalan dengan dasar lautan. Jadikan hobi ! 
Kalau berminat , korang leh terus hubungi mereka di : 
Email : muckdive@jomdive.com.my
Facebook: MuckDive 
Instagram : https://www.instagram.com/hazrineshark/
No Telefon : 013 286 1620

Tak payah la masuk campur hal orang !

Isu Hafiz Hamidun.. hurmm.. Aku pernah terlibat satu job dengan Hafiz , beberapa bulan lepas. Dan sempat la meluangkan masa berbual santai dengan dia. Ternyata dia seorang yang selamba je. Dan sememangnya dia cumalah seorang penyanyi lagu lagu keagamaan. Tak lebih dari tu pun. Orang kita ni , asal nyanyi lagu keagamaan , terus dicop ustaz atau orang bijak pandai agama ! Aduh...  Aku tak rasa pon dia anggap diri dia ustaz... kan kan ?
Tapi yang pasti dia bagus la orangnya. Tak poyo mahupun berlagak ! Tu pandangan pertama aku la. Aku tak kenal dia secara peribadi lagi. Bila dia kawin pon , aku tak tau dan aku tak nak masuk campur. Hahahaha.. Melainkan dia suruh aku masuk campur.. Haaa.. 

Fuel Frenzy 
Kesnya viral seminggu dua ni. Heboh diperkatakan ! Aku tak nak kata apa apa sebab aku tak tau apa apa pun ! Mereka yang komen kat Instagram dia.. facebook.. wow ! Dasat dasat ! Ada yang pertikaikan kenapa dan mengapa ! Adoiyai. Tak payah laaa sibuk aih ! Tunggu je dia cerita segala-galanya. Tak perlu kita nak bukak table dan order Kopi Badang pastu berforum dengan tajuk ;
" Takkan la dia tak tengok surat cerai sebelum nikah ari tu ? ". 
Kalau dia jawab , korang tanya lagi.. dia jawab , korang tanya lagi.. Amboi.. apakah dia dilahirkan untuk menjawab persoalan korang kah ? Hahahaha.. Rileks sudah laa.. Kita masing masing ada bahagian masing masing. Samada dah sampai atau belum jer.. 
Aku tak sokong mana mana pihak... dia atau pun isteri dia ( bekas ? ). Tapi yang pastinya aku doakan agar segala urusan mereka dipermudahkan Allah. Andai ada jodoh mereka..biarlah disatukan kembali.. jika tidak , moga mereka dipertemukan dengan jodoh masing masing.. Rileks laa.. Bukannya diorang bunuh orang pon ! Menda gini ada jalan penyelesaian. Tak payah la kita nak tambah aib atau malu diorang.. Biar diorang selesaikan dengan cara orang dewasa. Kita lak beria ria.. adoi ! 
Tengok anak masing masing.. 

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI