Jumaat, 15 September 2017

Aariz Iman , budak banyak akal !

Kelmarin bawak dia gi check up 1 tahun usia. Timbang berat dia , dah lebih 10kg manakala tinggi lak dah 80.6cm kata wife.Berat dia jatuh kata nurse. BMI tak seimbang. Huhuh.. Tinggi budak ni. 10kg ni pon aku dah lenguh bila dukung. Heheheee... 
Dah berjalan dah dia. Dia pecah rekod Zahra. Sebelum setahun dah berjalan . Selain dari berjalan , dia dah pandai bergaduh. Pantang tengok kakak dia datang melepek kat aku , dia pon datang dan tolak kakak dia.. Kalau tak bergerak.. dia tarik rambut ! Aduhh.. penat nak leraikan pergaduhan mereka.. Hahahaha..

Dan sekarang.. dia dah seronok nak bertreadmill ! Haaa.. dah pandai nak tekan butang untuk kasi laju. Jalan pon terkengkang kengkang.. ada hati nak laju. Huhu.. Sikit lagi.. dia akan mula bergaduh dengan abang dia lak.. berebut mainan ! Hurm. Baru nak pulih dari tekanan darah tinggi. Hahahaa.. 
Dah boleh up baby baru ni. InshaAllah. 

Keunikan 'Love , Nazha Cafe '

Baru 4 bulan beroperasi tapi dah macam dah lama ! Aku terperasan cafe ni ketika dok sibuk baca Timeline Facebook aku. Ternampak burger roti hitam tu yang membuatkan aku terus klik baca akan info mengenai cafe ni.
Menarik ! Terus aku komen dan respon pantas dari pemilik akaun pagi ni amat mengujakan. Apakah layanan di cafe ini seperti di yang aku rasakan ? Love , Nazha Cafe ni terletak di Medan Niaga Tasik Damai , Sungai Besi. Kalau guna Waze , memang senang je jumpa. Takda masalah. 
Aku set 'dating' dengan owner , Nazha. Aku bawa wife dan anak anak makan malam di situ. Saja nak test makanan yang ada kat cafe tu. Apakah semenarik gambarnya ?? Hehehe.. Jika menarik , aku dah ada tempat baru untuk bersantai di malam hari, selepas ni.. hehehe..
Jam 9 malam.. aku sampai. Dari umah aku , Sepang ke Sungai Besi amik 40 minit.
Kebetulan tak ramai pelanggan ketika ni.. aku dapat duduk dalam. Cafe masih baru. Hiasan dalaman masih 90%. Bagi aku menarik dah tapi jika ada sedikit lagi sentuhan pakar atau mereka yang lebih berpengalaman , Love , Nazha Cafe pasti lebih menarik.
Ok.. order makanan.. Cabonara dan juga burger. Pastu pie. Kesemua ni , adalah signature cafe milik anak gadis yang baru saja tamat pelajaran di ipt tempatan. Sememangnya Cik Nazha ni , sangatlah peramah. Wife sendiri memuji sikapnya yang lemah lembut serta merendah diri. 




Simple kan ? Ok.. makanan sampai tak lama kemudian. Yang masak adalah ahli keluarga Cik Nazha sendiri. Untuk pengetahuan, ayahnya adalah seorang chef. Heee.. Dia turunkan ilmu pada anak anaknya. Neneknya yang berada di situ juga seorang yang pandai masak. Maka , aku berpeluang merasai masakan mereka , malam tadi. 



Secara jujurnya.. komen aku mengenai masakan di Love , Nazha Cafe ni memang unik ! Resepi sendiri. Burger dia pun memang sedap. Aku rasa macam nak tapau je tapi wife dah kasi amaran.. jaga perut ! Over dah skang ni perut. Melebihi dada dah ! Huhuhu.. Maka , makan untuk terus hidup je la yer.. 
Alhamdulillah.. berbaloi datang jauh jauh ! Aku mungkin kembali lagi.. untuk makan tengahari di sini ! Katanya tengahari ramai orang. Bermakna mesti ada sesuatu yang menarik , kan ? Bagi yang berminat nak datang atau buat tempahan.. leh contact Cik Nazha di Facebook : Love , Nazha Cafe
Aku respek keberanian dia berniaga di sini. Banyak pencabar pencabar yang WOW ! Tapi dia sedikit pon tak merendahkan atau memburukkan restoran lain malah siap syorkan lagi restoran mana patut dicuba. Positif sungguh orangnya ! 

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI