Jumaat, 6 Oktober 2017

Kembara #KBBA9 COSMODERM - IKHLAS TOURS ke New Zealand :Nikmati 4 musim dalam satu percutian !

Aku dah tak boleh nak buat entri ikut hari sebab segalanya berkenaan New Zealand , memang best ! Kalau boleh , setiap bulan aku nak gi sana dan beraktiviti sukan !! Kenapa situ ? Fuhhhh... korang gi la dulu dan berborak dengan Malaysian yang duduk di sana terutamanya yang kaki sukan.. Mesti dia akan ajak trekking atau main air di tasik yang ada di sana.. dan tasik tasik di sana , memang aduhhhh... jernihnyaaa ! Nasib baik aku tak reti berenang.. kalau takkkk ! 
5 hari 4 malam di sana , tak cukup langsung sebenarnya. 
Ada yang gemar nak gi solo atau tak nak guna pakej. Ok jer ! Kalau dah biasa urus segalanya , ok la.. Tapi yang berkeluarga tu , dan malas nak pikir apa apa... kita serah pada yang pakar dan di sana , aku syorkan guna IKHLAS TOURS. Eeleeeee.. mentang mentang la diorang sponsor , aku cerita baekkk punya ! Tak pun ! Kalau tak ok , aku bayar balik dah semua dan aku kritik kaw kaw punya ! Tapi , Alhamdulillah.. En.Suhaimi aka bos Ikhlas Tours sangat mengambil berat client mereka. Setiap pertanyaan akan dijawab dengan pantas. Maka segala trip kitorang , berjalan dengan cantiknya. Kitorang pon balik dengan selamatnya , kan kan ? Haaaa..
Dulu aku tak paham... 4 musim dalam satu percutian ? Aku akan nikmati ?? Acaner tu? Tak pe.. orang cam aku ni memang cepat blur ! Hahaha.. Lebih lebih lagi bila terbayangkan New Zealand yang cantik menawan tu. Lebih baik alami sendiri.. kan kan ? 
Ok... jom tengok gambar gambar ni.. InshaAllah boleh paham.. hehehe.





Minggu ni , setiap insan yang aku jumpa.. hahaha.. memang aku promote abis la New Zealand. Bukan sebab aku dibayar tapi jujurnya aku kata.. berbaloi gi bercuti di sana tak kira la bersama keluarga atau kawan kawan rapat.
Terlalu banyak tempat menarik untuk dilawati. Sememangnya korang pun dah sedia maklum akan akan tempat tersebut tapi kalau nak lagi best , korang mintak tempat tempat rare atau jarang orang luar gi lawat ! Haaa... Macam kami ari tu.. berpeluang menikmati taman yang mana di sini aktiviti gunung berapinya boleh dilihat di depan mata ! Bukan tengok lava tapi tengok kolam air panas yang berpunca darinya ! Haaa...




Aku dicadangkan datang ke New Zealand pada bulan hujung September kerana inilah... Cuaca yang berbeza dalam satu satu masak ! Boleh berubah sekelip mata.. Haaa.. Hujan ? Jangan risau.. takkan demam punya ! Hehehehe.. 
New Zealand , sekali seumur hidup wajib dirasai.... Guna jer perkhidmatan Ikhas Tours. InshaAllah, segalanya ditunaikan ! 

Hargai sebuah kehidupan...

Terkejut dengan perkhabaran dari rakan sekolah... Salah seorang kawan rapat kami dimasukkan ke ICU di Hospital Putrajaya ,dikatakan pengsan ketika berjogging bersama rakan rakannya. Status , koma. Punca, tekanan darah tinggi. 
Hurmm.. sedih melihatnya terbaring kaku dibantu dengan alat bantuan pernafasan. Sahabat yang mengunjungi... saudara mara.. seperti tidak percaya melihatnya. Dalam sihat walafiat, tiba tiba jadi begitu. Segalanya milik Allah. 
Melihatkan dia begitu , tetiba terasa singkatnya dunia. Apa la yang kita nak dikejarkan sangat dunia ni ? Ada yang mengumpul harta siang malam tanpa menghirauka kesihatan diri... kebahagian diri serta keluarga. Yang penting harta terkumpul... 
Cari duit banyak banyak.. Tiba-tiba dijemput Allah ! Harta tu ditinggal begitu jer.. Nasihat aku, gi la bercuti dengan yang tersayang ..terutama buat mereka yang masih berdua. Apa guna kerja bagai nak giler.. stress sana sini tapi kedekut ! Eh , zaman ni ada pelbagai cara nak menyimpan dan buat duit. Tapi yang penting ialah nikmati kehidupan bersama yang tersayang ! 
Setahun sekali... gi bercuti bersama sama.. Jangan dah 'kehilangan' baru nak menyesali diri. Tolong doakan kesejahteraan sahabat saya tu.. semoga dia kembali sihat.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI