Khamis, 12 Oktober 2017

Gementar nak ke JAPAN AIRLINES !

Bila aku diminta untuk ke pejabat JAL di Menara OUA nun di Bangsar , aku jadi sedikit cuak ! Secara jujurnya , ini pertama kali aku punya trip ke luar negara tanpa blogger lain ! Aku sorang je nak oiiiii ! Opkos la cuak ! Takda geng ! Tapi peluang untuk aku berkembang lebih besar.. hahaha... Yesss ! Yelah , 10 top agen travel akan turut ke sana.. bayangkan peluang yang terbuka luas nanti ! Haaaa !
Awal pagi , aku bertolak dari Sepang ke Cheras. Sampai umah mak aku , jam 8.30 pagi. Ada banyak masa lagi. Ngantuk satu hal...  lapar satu hal ! Hahaha.. nak makan , agak sedikit cuak. Kenapa ? Cuak weh nak meeting ngan orang Jepun yang penuh disiplin ni... Bayangkan pada email dah tertera 11 am SHARP ! Amik kauuu.. SHARP tuuu.. bukan PANASONIC... bukan LG tapi SHARP ! 
Bermakna aku kena ada kat pejabat dalam jam 1045 gitu.. selebihnya aku leh tenangkan diri.. 
Tengok jam.. baru 9 pagi. Ada masa setengah jam untuk lelapkan mata jap..Sedapnya tidur ! Tiba-tiba terjaga.. tengok jam.. 10.15 pagi ! What ????? Oh noooo... terus gi basuh muka.. pakai kemeja. Nasib baik dah mandi awal awal... 
Pasang Waze.. dari rumah ke Bangsar , cuma 12km tapi amik masa setengah jam. Gulp ! Ah, sudahh... Memandu dengan hati hati... Biar sampai tanpa ada kecelakaan ! Hehehhe... Dan rupa rupanya... kalau naik LRT Kelana Jaya , aku cuma perlu turun kat Bangsar jer ! Adehhh.. Lagi mudah! Tak perlu aku kalut kalut dan paling penat nak cari parking ! Huhuhu.. 
Alhamdulillah.. aku sampai seperti yang dijadualkan.. 10.45 pagi. Aku dapat rehat dan tenangkan diri. Dan membaca majalah mengenai Fukushima, salah satu tempat yang bakal aku kunjungi kelak..InshaAllah.
Cantik ! Aku cuba google sebelum ni mencari info mengenai Fukushima tapi yang aku jumpa kebanyakkannya semua pasal kecelakaan 2011 tu jer.. Hurmm... Bila tengok majalah ni , baru nampak , cantik rupanya Fukushima ni ! Tak sabar pulak aku nak gi sana.. 
Jam 11 pagi.. dua pegawai JAL masuk ke bilik. Dan mereka sangatlah peramah ! Huhuhuh.. Asyik senyum dan ketawa je mereka. Soalan soalan mereka serius tapi aku jawab dengan selamba jer.. namun memberikan keceriaan pada mereka. 
Dan yang membanggakan aku ialah salah seorang dari mereka , bagitau aku yang dia ada membaca entri entri aku di blog.. dan sangat sukakannya... 'down to earth' katanya. Tetiba bersemangat aku nak update blog pasni ! Hahahaha.. 
Pelbagai topik dibuka mengenai trip kali ini dan paling aku suka ialah ianya berlaku di musim luruh atau Autumn. Fuh , memang aku lama dah sangat nantikan musim ni. Kalau nak gi bercuti pada musim ni , memang tak mampu la nak oiiiii ! 
Aku diberi itenary. Diperjelaskan segalanya dan aku sukakannya... sangat sangat ! Malah aku ada banyak masa untuk jelajah kawasan tu  sendiri nanti.. Persoalannya , beranikah aku seorang diri nak merayau ? Hahahaha... 
Jam 1200 .. selesai ! Entah berapa kali aku angguk ucapkan terima kasih pada mereka. Heheheh... Dalam hati aku... WOW ! Tak sangka... serius tak sangka.. Aku cuma seorang blogger tapi aku nikmati keindahan ini.. huhu... segalanya atas tiket JAPAN AIRLINES... sebuah syarikat penerbangan yang terkemuka dunia ! 
Hantuk dahi kat dinding jap.. moga bukan mimpi semua ini.. huhu.. 

Apa novelis terkenal , Anis Ayuni buat di sekolah aku tu ???

Aku rasa aku add kak Anis Ayuni di Facebook , lama dah. Tak ingat tapi aku tak perasan sesuatu ! Sehinggalah satu ketika tu, aku ternampak di profilenya.. Eh ? Biar betul ??? Aku pun pm laa... Masa aku pm tu aku tak teringat langsung pasal popularitinya. Aku pm cam kawan kawan gitu.. hehehehe.. Dan kak Ayuni membalas dengan mesra. Baik orangnya.
Aku bertanyakan mengenai SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN DATO' LOKMAN. Sekolah aku satu tika dulu. Walaupun bukan sekolah terbaik atau sekolah bijak bistari pelajarnya, bagi aku sekolah ni berjaya mendidik aku menjadi insan yang berguna , akhirnya ! Hehehehe..Banyak kenangan aku di sekolah ni ! Huhuhuh..
Dalam cerita aku yang lepas di entri 23 tahun aku meninggalkannya, rupanya di sini.., aku ada menyatakan aku ke sana untuk bertemu dengan kak Anis Ayuni.. kan kan ? Haa... Selepas aku terdengar panggilan dari dia , terus aku bergerak menuju ke arahnya. Cuaca pula semakin gelap. Tanda tanda hari nak hujan. Aku tengok jam di tangan. Aku ada setengah jam untuk berbual dengannya. 4.30 petang , semua guru nak balik dah... kecuali guru kelas petang jer.. 
Aku diajak masuk ke biliknya. Aku tergamam ! Aku ingatkan dia cuma 'guru kecik' jer !! Rupanya tidak sama sekali ! 
Pengetua kauuu ! Kali terakhir aku masuk ke bilik pengetua , aku kena rotan ! Hahahaha.. Sebab datang sekolah pakai kasut sukan ! Hehehehe... waktu tu nak exam SPM. Ingatkan takda spot check.. ada gak tuuu ! Nasib la wahai bontot.. Tapi tak sakit pun. Rotan sayang sayang gitu. Tapi bukan Kak Anis yang rotan tauuu.. Pengetua masa tu.. seingat aku la.. peristiwa tu. Dah 23 tahun kot ! Huhuuh..


Apa projek khas tu ? Hehehe.. Kak Anis Ayuni bakal hadir dengan novel terkininya yang bertajuk 'Mungkinkah dia ? ' yang mana kak Anis mengambil latar belakang negara Jepun dan Filipina sebagai penarik jalan ceritanya. 
Apakah kisah kali ni ?? Kak Anis kata nanti dia kasi masa aku nak gi Jepun bulan depan. Baca dalam kapal terbang sambil baring.. Aummmm ! 

Bagi korang yang berminat , boleh buat pre order yang mana korang akan dapat tandatangan kak Anis dan juga cenderamata bagi pembelian awal. Haaa.. lewat kalu , aku kasi gambar tandatangan jer la yer.. hehehehe.. 

Untuk pre order novel Mungkinkah Dia.
012 6751100
RM36 Semenanjung/RM40 SS termasuk pos laju.
Sila beri:
1. Nama penuh
2. Alamat
3. No. Hp
Bayaran dibuat kepada:
Latifah binti Mohd Yusof
Maybank: 562188206230
Kak anis akan autograf....
Sila sertakan bukti bayaran dan tulis nama Ben Ashaari.
Terima kasih atas sokongan 💜💛💚💞💝💙

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI