Saat saat bersama anak... Hargailah !

Teringat satu cerita... di mana bapak dia sibuk mencari duit bagi menampung perbelanjaan kehidupan keluarganya. Pergi pagi , pulang malam. Anak anak dah tidur... tak sempat nak tengok muka ayah mereka. Awal pagi , dah keluar bekerja. Datang Sabtu Ahad , mereka pula kena gi kelas tambahan. Demi mendapatkan keputusan yang cemerlang. Terpaksa ! 

Si anak kecil , di satu hari berkata... 

" Ayah.. apalah gunanya kami berjaya. Kami mungkin akan banggakan ayah. Tapi kami dahagakan kasih sayang seorang ayah. Apakah ayah nak tengok kami besarkan anak anak dengan cara ini juga ? Jika harta yang dicari , sampai bila takkan cukup, ayah. Kami rindukan ayah. Kalau tak cukup duit , biarlah kami turut membantu ayah. Asalkan ayah ada di rumah setiap malam bersama kami semua.. ".

Kadang kadang aku terfikir.. aku belikan mainan yang mahal mahal untuk Qhaliff satu tika dulu , dia main sekejap jer ! Kenapa ??? Dia bukan nak sangat. Dia nak beli pastu nak main dengan aku. Itu je pun. Belilah mainan berharga RM2 sekali pun... yang penting si ayah atau ibu bermain bersama mereka. 

Maka sebab itulah sekarang ini aku kurangkan masa aku di dunia media sosial dan banyakkan masa dengan anak anak. Masa berlalu dengan begitu pantas. Tau tau mereka dah besar dan bakal meninggalkan kita.  Ketika itu , kita akan rindukan masa masa bersama mereka ! 




Mereka bukannya nak pergi ke Disneyland.. Legoland... tapi mereka nak kita ada disisi mereka...menemani.. bermain dengan kita. Itulah yang mereka inginkan... 

1 ulasan:

  1. Setakat ni alhamdulillah tak pernah abaikan anak walaupun kamu berdua bekerja, tetap ada masa untuk mereka.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.