'HARAPAN Tracker' la pulak !


Pulak ?? Semua orang nak jadi pemantau kerajaan baharu ni ! Amboiii.. Kalau ari tu BN masih memerintah , agak agak nak tubuh tak Tracker ni ? Agak agak nak memantau ke manifesto BN tu ? Atas alasan ' baharu' maka nak tunjuk ambil berat ? Peranan sebagai rakyat , dah kita ubah ke ? Ke arah memajukan negara dengan lebih tekun atau ' saya berkhidmat untuk negara' ??? 

Bagi aku nak memantau tu bagus tapi tak perlu la nak menagih janji 100% manifesto tu ! Mau kena paham gak la... Diorang amik tampuk pimpinan negara ni dari tangan sapa ? Kemudian nak perbetulkan dulu... nak pastikan pelbagai perkara tidak terlepas pandang barulah boleh nak tunaikan janji ! Kita sendiri pun pernah berjanji dengan manusia lain tapi tak lak ada Tracker bagai ! 

Bagi peluang ! Bagi peluang pada kerajaan baharu untuk mereka perbaiki negara ni dan seterusnya menaikkan kembali maruah negara yang tercalar ! Baru kita tuntut janji. Tak kira la dalam tempoh 100 hari atau lebih.. asalkan kita sekarang hidup tanpa dalam tekanan ! 

Banyak pihak dah memantau. Kita ada pembangkang juga untuk memantau. Jangan beri tekanan pada kerajaan baharu ni sangat. Mereka tau apa yang mereka buat. Mereka ada tempoh 5 tahun untuk buktikan yang mereka layak mengambil teraju pemerintahan negara. Bukannya dalam 5 tahun tu diorang nak tunjuk segalanya dah sempurna ! Giler ke apa ? 

Kerajaan sekarang berasal dari rakyat. Mereka dah rasa susah seperti kita. Bila berada di atas , benarkan mereka buat kerja mereka. Aku tak rasa ada yang lupa diri , setakat ni. Jika ada , nahh.. ada banyak saluran untuk kita luahkan. Mereka mendengar , melihat dan berikrar berkhidmat untuk rakyat ! 

Beri peluang... Yang penting , kerajaan baharu ni tidak korup dan menekan rakyat ! 

4 ulasan:

  1. aduh... macam-macam.... hebat2 rakyat skang

    BalasPadam
  2. blog abg Ben ni pon sy sbg anak muda ad psg tracker. tracker ke hatimu... hahahaha

    BalasPadam
  3. apa2 pun harap kerajaan baru ni lebih sukses!

    BalasPadam
  4. Entahnya, sibuk asyik tuntut janji je. Ingat senang nak pulihkan apa yang dah dirosakkan oleh pemerintah terdahulu.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.