Pahang oh Pahang ! Apa dah jadi ???

Aku terkedu. Ingatan dengan kerajaan baru ni , mampu ada perubahan tetapi apa yang berlaku sangat menghampakan sama sekali ! Aku tak nak anak cucu aku nanti melihat gambar untuk menikmati keindahan alam semula di negara kita. Yang sedia ada , tak jaga dan dipelihara malah dimusnahkan demi kekayaan ! Di mana dan apakah peranan mereka yang sepatutnya bertanggungjawab dalam isu isu begini ? 

Taman Negara Pahang adalah kawasan pelancongan yang kaya dengan flora dan fauna. Bila dah jadi begini , sapa nak bertanggungjawab ? Masing masing menuding jari. Hurmm..



Nah.... sekarang kita tengok di kawasan Cherating lak. Satu tika dulu tempat ni cukup meriah. Baru baru ni aku pergi , eh... lengang. Malah Masjid Chukai yang besar tu , lepas Isya' terus tutup dan sunyi. Tiada orang luar singgah pun ! Huhhhh...Berbeza dengan Masjid Bentong. Sehingga jam 10 malam pun masih ramai orang singgah berehat dan menunaikan solat. Hurmm.. 

Dan di Cherating , beberapa buah hotel telah pun menutup operasinya. 

016 - Impiana Cherating tutup
2017 - Riverside Chalet tutup
2018 - Cherating Bay Resort tutup
2019 - Legend Cherating tutup
2020 - ?? 

Sesuatu perlu dilakukan di sana. Apakah kita perlu melancong ke luar negara dah sekarang ni untuk menikmati kecantikan dunia ini ? Dan di dalam negara... sedikit demi sedikit hilang ! Ianya bukan sekadar berlaku di Pahang saja sekarang ni. 


7 ulasan:

  1. Betul.. takkan nak ke luar negra untuk menikmati pemandangan indah sedangkan dalam negara memang ada

    BalasPadam
  2. kering terus sungai pahang

    BalasPadam
  3. BN is Pahang state government. Why is this a federal government matter? Please go ask BN. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pahang_State_Legislative_Assembly

    BalasPadam
  4. Betul abg ben, sekarang ni sungai pahang dah macam tak ada .Tambah-tambah orang cari etok etok
    Contest Anniversary 7 Years Miss Nadya

    BalasPadam
  5. phg kubu umno dari dulu...

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum wbt...wahai saudara-saudara ku skalian,perbanyakkanlh amal ibadah,teguhkanlh IMAN.. sesungguhnya ini adalah ujian Allah SWT pd kite... Doa adalah senjata orang mukmin... Insyaallah... Allahuakbar///

    BalasPadam
  7. Dunia menuju akhir zaman... teknologi akan musnah dalam masa terdekat mungkin dalam masa 2 ke 5 tahun dari sekarang. Rapatkan saf dan kembali lah kepada Alquran dan sunnah...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.