Kerana taknak dia jadi macam Sazali!

by - Jumaat, Julai 26, 2019


"Apa saja yang berlaku pada Zahra dan Aariz, Qhaliff kena bertanggungjawab !" kataku pada Qhaliff sewaktu bawa dia pergi isi angin tayar kereta. Orang perempuan ni pandai pakai kereta tapi isi angin masih gagal lagi. Kerja suami katanya. Huhhh..

"Kenapa pulak Qhaliff yang kena ??" Tanya dia.

"Qhaliff abang. Apa saja berlaku pada Qhaliff, Zahra dan Aariz, daddy kena bertanggungjawab." bagitau aku.

"Daddy sayangkan Qhaliff, Zahra ngan Aariz. Kalau daddy tak sayang, lama dah daddy letak Qhaliff kat tong sampah jer !! Tak caya? Meh tengok sini.." aku mula menerangkan pada dia kenapa dan mengapa aku selalu marah dia bila melibatkan adik beradik dia. Aku tunjukkan web gambar gambar bayi di dalam tong sampah. Terkedu dia.

Segalanya bermula dari petang semalam. Ketika aku uruskan Zahra, Qhaliff dan adiknya bermain di bilik  mini gym aku. Tiba tiba kedengaran  Aariz menangis. Aku pantas gi tengok. Bibir dia berdarah. Aku pandang Qhaliff. Hurmmm..

Kesabaran aku petang tu dah dibatasi. Jika dibiarkan, aku risau satu hari nanti dia akan salahkan aku kerana manjakan dia. Biarlah dia belajar dan perlu ada rasa takut pada ayah dia. Dan dia perlu belajar gunakan otak sebelum melakukan sesuatu perkara. 

MAAFKANLAH AYAHMU INI.  


You May Also Like

6 comments

  1. Balasan
    1. Hacking sangat mudah kerana ia dilakukan dalam filem yang kita tonton, Hacker benar-benar dapat melakukan semua perkara yang kita lihat, seperti melanggar ke dalam rangkaian untuk mendapatkan akses ke fail tertentu, mencuri fail tersebut, memantau pengguna aktif, memadam fail dan banyak lagi.

                    BAGAIMANA HACKING REALLY WORKS
           Hacking mudah dilakukan dengan menggunakan program tertentu (Virus komputer, Spywares, Trojans, Malwares) untuk mendapatkan akses dan kawalan ke atas 💻 dan Cell 📲. Program-program ini direka untuk memecahkan pertahanan komputer tanpa pengguna walaupun mengetahui.

                           PERKHIDMATAN TECH COPE
          COPE TECHS adalah sebuah organisasi yang boleh dipercayai dan dihubungi jika anda memerlukan perkhidmatan Hacking. Matlamat kami adalah untuk tidak membantu individu yang mempunyai masalah teknologi dan bukan untuk tujuan Pencurian. Kami menjamin anda sebagai jaminan kerja kami dan tanpa sebab, kerja kami untuk anda terdedah kepada orang lain. Buktikan kerja kami pada masa lalu akan ditunjukkan kepada anda tetapi sila perhatikan bahawa individu yang kami lakukan untuknya tidak akan didedahkan kepada anda.

          PERKHIDMATAN HACKING KAMI BOLEH MENAWARKAN ANDA
      Tidak ada batasan apa yang boleh kami lakukan untuk anda tetapi kami mempunyai sekatan dalam perkara yang boleh kami lakukan. Kerana tidak ada sebab kami akan membantu anda dalam Perompak atau Mencuri sekiranya ada barang dan harta benda lain, sila letakkan dalam fikiran.
          Berikut ialah senarai perkhidmatan yang Diluluskan:
      * Pemantauan Telefon 📱 atau Komputer 💻 untuk tujuan pemantauan E-mel, Mesej teks, Panggilan telefon, Social Media Chats, jika disangka pasangan anda menipu atau melakukan sesuatu yang tidak baik dengan anda.
      * Pembayaran balik hutang kepada Bank dan Syarikat Pinjaman lain, Ya dengan bantuan pertambangan Bitcoin we kami telah membantu banyak orang membayar hutang.
      * Menukar Gred University untuk pelajar-pelajar, kita boleh membantu dengan ini kerana kita tahu bagaimana belajar keras boleh dan kita semua tahu bahawa tanpa gred individu yang baik adalah terhad kepada jenis pekerjaan yang mereka dapat menjamin. dan banyak lagi.
           Sekiranya anda tidak mencari Perkhidmatan yang anda perlukan untuk bertanya kepada kami dan jika ia tidak melanggar peraturan kami, kami akan membantu anda. Kenalan dibuat hanya melalui e-mel ini membantu kami kekal selamat dan tidak boleh dipercayai.
      Hubungi-:
      copetechs@gmail.com

      Padam
  2. mendidik anak bukan sesuatu yg mudah. Moga dipermudahkan kita semua

    BalasPadam
  3. Kalau sekarang mungkin anak-anak banyak tanya kenapa dia..dia lagi dan dia juga kena walau mungkin bukan khilafnya dia lakukan..tapi nanti satu masa dia sangat berterima kasih kerana ibu bapanya bertindak awal.

    BalasPadam
  4. Saya pun selalu cakap macam tu kat anak sulung saya, tujuannya nak ajar dia jadi abang bertanggungjawab dari kecik. Moga dipermudahkan urusan mendidik anak-anak

    BalasPadam