Peluklah anak tu sebelum ..

" Qhaliff , bangun. Mandi.." kejut aku setiap pagi. Dan dia akan bangun. Berdiri. Dihulurkan tangannya untuk memeluk aku. Diletakkan kepalanya di bahu aku Ketika ni je dia dapat peluk aku. Selepas mandi pun dia mintak dukung walaupun dia boleh je berjalan kaki turun tangga. Kemudian Zahra dan Aariz. Masing masing nak buat begitu. Dan aku tak kisah walaupun adakalanya terasa penat turun naik dengan dukung mereka. 

Tampak kerinduan di wajah mereka. Dah besar.. masing masing segan nak didukung terutama di depan kawan kawan. Apa giler nak didukung kan ? Zahra dan Aariz tu tak kisah la. Qhaliff tu nak tapi segan kawan kawan kata macam baru baru ni aku suruh dia bawa tisu basah ke kelas mengaji sebab selsema. Dia tak nak sebab kawan kawan gelakkan dia. Hurmm..

Ada sekali tu.. ketika aku jemput dia pulang dari sekolah.. dari jauh dia nampak aku , terus tersenyum. Berlari  mendapatkan aku. Macam dah bertahun tak jumpa ! Happy dia.. Cuma tak dipeluk jer. Yer, aku tau perasaan tu sangat sebab aku tak berpeluang melakukannya ketika kecil dulu. Hurm..



Amalkan sikap ni . Jadilah kawan buat mereka. Bak kata beberapa orang kawan aku kelmarin.. anak anak dah besar nanti , sibuk dengan kawan kawan. Ayah dah takda tempat bermanja. Huhuh... Abiskan masa dan ajar anak kita , keluargalah tempat sebaiknya untuk dihabiskan masa. Bukan dengan kawan kawan ! Walaupun kawan kawan tu diperlukan.. utamakan keluarga ! 

4 ulasan:

  1. memang bagus peluk anak2 setiap hari. Kita sebagai penjaga anak2 dapat rasai perubahan tu macam mana berlakU. Anak2 pun jadi baik,dengar kata kita.

    BalasPadam
  2. Anak2 ni besar sat je.. kadang sibuk mana pun try tu make them.happy

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah masih berpeluang peluk cium anak anak tiap hari. Dah terbayang satu masa nnt depa dah besaq dah segan kalau mama peluk cium dpn kwn kwn huhu

    BalasPadam
  4. memang betul tu, anak-anak perlu kasih sayang yang sepenuhnya bagi membesarkan sebagai insan yang cemerlang di dunia dan akhirat...InsyaAllah

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.