Takut dengan doktor gigi? - BEN ASHAARI

Takut dengan doktor gigi?

Aku adalah insan yang takut dengan doktor gigi. Pengalaman sewaktu sekolah rendah dulu, cukup mengerikan aku. Bila nampak nurse lalu depan kelas, aku antara murid murid yang kecut perut. Pantas berdoa agar nama tidak dipanggil ! Terbayang jarum suntikan yang membesarkan gusi !! 

Ada kenangan pahit aku bersama klinik pergigian ni ! Hahaha.. Sampai bila bila aku akan ingat ! Fuh... dan aku ingatkan , anak anak aku akan warisi bab ni tapi rupanya tidak ! Qhaliff , gigi susu ada yang mintak dah dicabutkan. Huhuh.. 3 minggu aku kasi dia peluang untuk dia cabut sendiri dengan cara melonggarkannya setiap hari. Itu yang arwah ayah aku buat pada aku. Kalau tak , dia akan cabut sendiri ! Gulp.. 

Tapi untuk Qhaliff, aku baru pegang.. dia dah melambung ! Nak tak nak , aku kena bawak dia ke klinik gigi gak. Dan beberapa klinik pergigian menjadi sasaran aku. Ada di Nilai dan ada di Putrajaya. Berdasarkan pengalaman lepas aku di Dr.Smile  , beberapa tahun yang lepas, aku rasa Qhaliff mesti ok kat sana punya.






Yeargh.. Doktor dan staffnya sangat membantu. Urusan cabut , tak sampai 5 minit pun. Tak sempat dia nak menjerit ,giginya dah dicabut keluar. Cara bius pun menarik ! Tak tau lak aku tak perlu guna jarum. Dulu tengok jarum pun rasa nak pitam ! Giler kaauu.. jarum tu cucuk kat gusi ! Mau terberak kat situ gak woi !!

Dan kos untuk sebatang gigi ni , baru RM60. Ok laa... dari biatkan gigi dia naik tak cantik. Tuuuu.. dah tumbuh dah tuuu !

2 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.