Movie best tonton: Escape From Pretoria ,Extraction dan War

by - April 27, 2020

Banyak cerita best sebenarnya. Tapi kalau nak sesuatu yang bercirikan aksi , 3 cerita ni memang menarik untuk ditonton. Semua lakonan mantap dari pelakon yang dah memang terkenal. Haaa.. Aku tak minat nak tengok cerita cerita berkaitan dengan virus. Cukuplah dengan ada yang di depan mata ni. Hahahaha.. 



Escape From Pretoria. Baru aku layan semalam. Download dari Telegram jer. Siap ada sarikata Bahasa Melayu yang mantap . Ok , cerita ni asalnya aku tak berapa minat nak tengok dek kerana pelakonnya yang dah sinonim dengan cerita yang kita ketahui bestnya. Tapi aku kasi peluang la.. Hahaha.. Apa apa pun , kena kasi peluang la kan ? Tu pun selepas ada review kata cerita ni best dan berdasarkan kisah benar ! 

Dan memang best ! Ceritanya bagaimana dua sahabat baik ni yang berjuang menentang polisi kerajaan dan ditangkap lalu dimasukkan ke dalam penjara. Kemudian mereka rancang nak lari dari penjara yang tak pernah ada rekod lagi banduan dapat melarikan diri dari situ ! Nah... pelan perancangan tu nampak mudah dan macam mengarut. Takda nak gali tanah dan sebagainya. Macam tak percaya lak cara dia nak larikan diri ! Tu pasal aku tonton sampai abis sebab cara dia melarikan diri tu menarik sangat ! 


War lak cerita Hindustan. Lakonan  Hritik Roshan. Hurmm.. Terus terang aku tak minat ! Hahahaa. Seperti biasa la... Pada awalnya aku tak minat nak tonton. Tapi aku tertonton transformasi sebelum dan selepas melalui workout yang dilakukan oleh Hritik yang dikhaskan untuk filem War ni. Perghhh.. Gempak giler la ! 

Power kan ? Serrrr... Jeles tengok weh ! 

Cerita ni pasal pembalasan dendam... pasal kecintaan pada negara dan segalanya berubah ! Plot twist memang dah jadi sinonim dalam film atau drama masa skg ni. Tapi plot twist dalam War ni memang tak terduga sama sekali la. Bukan sekali je dia kasi twist ! Hahahah.. Tak sangka laaa. Maka disebabkan tu , aku tonton sampai abis. Cuma skip bab menyanyi dan menari tu la. Hehehehe.. Potong stim tul.  Boleh didownload di Telegram juga. Siap subtitle.

Extraction lakonan si Thor ni.. Dan pengarah dia... Tu ada dalam poster tu.. Mesti dah leh tau camana gempak aksinya kan ? Dan memang padat dengan aksi. Kiranya layak main kat filem dah cerita ni tapi hanya ada di Netflix dan chanel chanel cetak rompak.. Hehehe.. 


Cerita dia simple tapi memang layan sangat la. Dia dan rakan rakannya diupah oleh ketua pengedar dadah untuk menyelamatkan anaknya yang diculik. Aksi kali ni di Dhaka. Maka boleh tengok la camana keadaan kat sana camana bagi yang tak pernah sampai sana lagi. Hehehehe..  Plot twist pun ada. Dari awal lagi dah bikin mood hilang tapi nak tak nak , kena layan sebab nak tengok apa kes yang bikin hero kena tembak dan macam nak mati tu .. Persoalannya , apakah dia mati ? Budak tu sah sah la hidup kan ? Hehehehe... 

Ok.. 3 cerita yang boleh dilayan untuk 2-3 hari ni. 






You May Also Like

1 comments