Tak nak boikot EURO 2024 ke ?

by - Ahad, Mei 19, 2024

 


Ingat lagi tak kes ni di Piala Dunia Qatar yang lepas ? Lepas dia buat camni , terus pasukan hancur lebur. Heee.. Gagal layak sama sekali ke pusingan ke 2. Iskh iskh.. Tak lama lagi , negara ni menjadi tuan rumah Euro 2024 pulak. 

Persoalannya.. apakah kita nak boikot dari menonton secara langsung nanti ? Ke nak gi kedai mamak je layan ? Hahahaha... Eh , kenapa kena boikot ? Pertama sekali... aku amik isu paling panas dan penting masa kini.. Pembunuhan berama ramai di Palestin. Apakah tindakan dari Eropah terutama Germany ni ?

Ketika undian menjadi Palestine sebagai ahli tetap di PBB , mereka memilih untuk BERKECUALI ! Begitu juga beberapa negara negara besar yang bakal bertanding di Euro 2024 nanti seperti Itali , Swistzerland , United Kingdom , Ukraine Croatia , Austria , Albania , Netherlands , Lithuania dan Latvia. Manakala menolak , Czech dan Hungary. Manakala sebab kedua ialah Rusia kena sekat oleh FIFA tapi Israel tidak la pulak eh ?

Kita tengok pulak penaja penaja besar untuk kejohanan ni. Heee.... Ada nampak tak kat bawah tu ? Nah.. Tu diaaaa.... nama nama besar dalam menyatakansokongan terhadap si zionis tu ! Apakah tindakan kita ? Nak layan gak ke bola ni ?

Kalau aku , sejujurnya aku tengok bola yang lepas pun kerana ada negara Asia masuk bertanding dan ianya di Qatar. Tu pun tonton yang percuma punya di tv. Nak berbayar tu tidak la ! Tapi untuk kali ni, sebagai sokongan aku terhadap All Eyes On Rafah , memang aku tak nak layan la. Sekadar tengok keputusan je la kot. Tu pun kalau lalu depan mata aku. Kalau takda , takda la... 




Amacam ? Heeee.... kaki bolah mesti mengigil punya la. Mencari sebab untuk menonton. Antaranya , jangan libatkan sukan dengan politik atau isu semasa. Bodoh kan ? Hahahaha.. Bayangkan jika negara kita di situasi Palestin tu. Negara lain sibuk bersorak layan bola, kita berlari sana sini menyelamatkan diri tanpa makanan ! Dan menariknya , negara jiran tutup pintu untuk kita... Ko rasa ?

Kita tak mampu nak pergi membantu. Berdoa sudah.. sekali lagi kita tunjukkan kekuatan kita bersama ! Tak perlu layan EURO 2024. 


 

You May Also Like

1 comments

  1. Kena pula masanya.. kontrak dengan si A akan tamat, jadi memang takkan ada yang dapat tengok. Lagipun bukan 'gila bola'.. hehehe..

    BalasPadam