1+1 = 3 !!

by - Jumaat, Mac 15, 2024

Aku tanya Aariz dan dia jawab 1 ! Aku kata jawapan dia 3. Aku kata salah.  Ok , jom amik gambar pastu tanya ibu lak.. Berapa jawapan 1+1 ni ! Haaa.. Dia jawab ok jer sambil senyum. Aku pun amik gambar.. kononnya nak hantar pada sang isteri. 

Dan aku tersenyum bila tengok gambar tu semula. Aku tahu sangat perangai dia ni. Saja suka provoke aku untuk angin ! Yer.. dia tahu aku ajar dia asas Matematik dan dia memang akan kerap terlupa terutama melibatkan 2 atau 3 digit. 

Dulu , abang dan kakak dia gitu gak. Aku memang risau bab ni sebab aku ada masalah dengan Matematik. Aku suka Matematik tapi peristiwa aku ditampar depan kelas dengan guru Matematik membuatkan aku terus hilang minat dengan Matematik. Sejak tu.. memang tak cantik sungguh la keputusan Matematik. Aku jadi anti Matematik ! 

Tapi aku tak nak ianya berlaku pada anak anak aku. Matematik sangat penting. Akan digunakan di mana mana saja ! Jika kita tak mahir kita akan mudah ditipu oleh manusia manusia durjana terutama yang suka mengencing manusia lain ! 

Cuma nak ajar Matematik ni , perlukan kemahiran atau skill yang padu dan jitu. Senang sebenarnya tapi itulah... kena ada minat ! Qhaliff dan Zahra ketika zaman Covid 19 , memang lemah Matematik. Aku masukkan mereka ke kelas tambahan di Flyhigh Education Centre. Belajar secara online. Awal awal memang payah tapi masing masing menunjukkan peningkatan yang baik. Itu sudah memadai bagi aku. Alhamdulillah.. 




Ramai dah pelajar pelajar yang menyertai kelas mahupun bengkel anjuran Flyhigh ni , berjaya capai cita cita terutama memasuki sekolah sekolah berasrama dan juga MRSM. Tak sangka mak ayah mereka. Yelah.. masing masing tak menaruh harapan tinggi tapi itulah rezeki buat anak anak mereka yang bertungkus lumus membuktikan bahawa mereka layak ! 

Dan anak angkasawan negara salah seorang dari mereka. Sememangnya beliau sangat mengambil berat bab pendidikan ni. Setiap bengkel anjuran Flyhigh akan dia bawa Bella, anak perempuannya yang dah berjaya mendapatkan tempat di sekolah idamannya ! 

Kalau korang punya impian gitu.. janganlah tunggu lagi ! Atau paling tidak pun, pastikan anak anak kita punya ilmu supaya berguna pada masa akan datang . Apa pun alasan kita , pastikan anak anak kita tidak ketinggalan dunia dan akhirat ! 



Follow sekarang untuk maklumat terkini di : 
Web
: https://www.flyhigh.my/

You May Also Like

0 comments