Bila amah bunuh anak majikan !

 

image

Terdengar berita ni di radio pagi tadi membuatkan aku teringat sekeping gambar dialog yang tersebar di Facebook ..

Betul … apa boleh buat kan ? Terpaksa cari rezeki untuk keluarga.. Si isteri terpaksa membantu suami bg menampung perbelanjaan yang semakin meningkat zaman ni ..

Terpaksa ! Bukan nak sangat kan ? Kalau diberi pilihan , semua isteri nak duduk rumah jer .. Hurmm..

Bila jadi kes gini , aku bersyukur aku jaga anak sendiri  tapi kadang kadang terpaksa jugak serah pada orang tua aku kejap terutama bila ada kerja luar .

Hurm… Tawakal jer la ..

11 ulasan:

  1. Lebih baik keluarga sendiri yang jaga daripada beri orang asing kan...

    BalasPadam
  2. sedihnya bila ada kes2 macam ni. syukur saya dapat jaga anak tanpa perlu hantar ke taska atau upah maid

    BalasPadam
  3. kematian adik-beradik yg tragis!

    BalasPadam
  4. Takutnya.... sampai macam tu sekali

    BalasPadam
  5. bila jadi kes2 macam ni, memang fikir banyak kali nak ambik maid...hu hu hu, baik tak payahlah...sekarang ni dah ramai orang tak sihat mental...

    BalasPadam
  6. Syukur sbb aku dah fikirkan bende ni sblm aku dpt anak lagi... malah sblm kawin... aku bli rumah dekat dgn mak sedara aku yg sudi jaga anak aku... biar aku g kejer jauh skit takpe asalkan aku tak tggalkan ank aku kpd org yg salah...

    BalasPadam
  7. untungnya abang ben boleh menjaga anak sendiri dan tgk sendiri anak membesar, mcm CN terpaksa tinggalkan dekat pengasuh, sebab tu bila balik sekola jer, terus zup zap amik Irfan, kalau ada kokurikulum mmg merungut sangat2 sebab kena balik petang dan lambat jumpa anak ;)

    BalasPadam
  8. ye..tidak sesekali sy serahkan.. sebab tu sy berbisnes kat rumah je..(padahal xder anak pun lagi)

    BalasPadam
  9. andai diberi pilihan.... huhuhuhu

    BalasPadam
  10. saya pun dengar kt radio era pagi tadi..wanauzubillahi min zalik..ya allah,lindungilah anak2 kami

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI