Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 24 Mac 2014

Jika tidak berhati hati ..

 

Dalam perjalanan balik ke rumah dari Putrajaya. Dah nak masuk ke taman perumahan aku , ternampak sebuah kereta Honda berada di bawah pokok berdekatan tangki air..

Aku pelik memula camana kereta tu boleh berada di situ. Pada awalnya aku ingat kereta tu mungkin kereta kontraktor nak potong pokok kat situ tapi bila aku perati betul betul , depannya dah remuk abis !

Aku masuk ke laluan perumahan rumah aku dan tengok laluan kereta tu.. Kemudian aku patah balik dan lalu depan kawasan kejadian.. Huhhu… mmg mengerikan jugak la gaya terbabasnya tu… Cuma aku dok tertanya tanya je la punca kemalangan tu ..

Macam tak masuk akal pon ada.. Camana kereta tu boleh berada dalam keadaan gitu.. Kalau nak kata terbabas , mesti pintu belah kiri atau kanan kemek tapi yang kemek cumalah bahagian depan jer .. Hurmm..

Ke kereta tu bantai pokok kemudian bomba alihkan gitu keadaannya ? Kalau gitu , mmg masuk akal la… Kalau tak ? Waahhh.. Bukan apa… haaa.. aku nak cerita ? Eh.. tak yah laa.. Hehehe.. Momok punya misteri .. hehehe ..

Photo

Aku tak sempat amik gambar sbb dah lewat malam.. Gambar ni diberikan oleh jiran aku setelah aku bertanyakan hal ni pada dia .. Dia pun tak tau punca .. Hurmm..

Hurmm.. kawasan ni , lengang je tapi kereta suka menderu laju.. Pelik laaa… Tak reti reti ke nak bawak perlahan ? Bila dah jadi gini , sapa susah ?

7 komen :

nury melissa berkata... [Reply to comment]

Abg ben..tadik sy yg col 999 time tu 7.15pm masih cerah...tpaksa col ambulan sbb sorg mangsa ade mslh dgn tengkuk...takut problem kalo bantu die kua sendiri...sedih sbb xdpt tgu ambulans n bomba spai tadik sbb rushing nk masuk keje.....dr atas bukit mmg jalan cerun n situ selekoh...kete tadik langgar pokok baru terbalik...org melayu kite,hope sume nye selamat...aminnn....

nury melissa berkata... [Reply to comment]

Abg ben..tadik sy yg col 999 time tu 7.15pm masih cerah...tpaksa col ambulan sbb sorg mangsa ade mslh dgn tengkuk...takut problem kalo bantu die kua sendiri...sedih sbb xdpt tgu ambulans n bomba spai tadik sbb rushing nk masuk keje.....dr atas bukit mmg jalan cerun n situ selekoh...kete tadik langgar pokok baru terbalik...org melayu kite,hope sume nye selamat...aminnn....

Yana Sakura berkata... [Reply to comment]

Diri sndri yg susa..sndri mau igt..kna berhati- hati di jalan raya..

Ingatlah org tersayang..
#pesan kt dri sndri gak

Yana Sakura berkata... [Reply to comment]

Diri sndri yg susa..sndri mau igt..kna berhati- hati di jalan raya..

Ingatlah org tersayang..
#pesan kt dri sndri gak

DYatie berkata... [Reply to comment]

Malang tak berbau. =_=

Akmall Razlan berkata... [Reply to comment]

Entah la Abang Ben, kalau semua fikir ikut logik, pening gak kan? Macamane bumi boleh jadi macamni tanpa ada tiang ditengah universe kan? logiknya memang takde logik tapi tu la... kuasa Allah, kalau dalam hal accident ni, entah la jugak, salah siapa? Pemandu? kalau ada hantu, salahkah hantu tu? entahlah...

Paperbag Head berkata... [Reply to comment]

Kalau shoot gambar mesti jadi citer seram lak. Haaa...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI