Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 29 Mac 2014

Qhaliff di Little Scientists !

 

Satu lagi pengalaman baru untuk aku dan juga keluarga .. Pengalaman bagaimana nak menarik minat anak kita terhadap tumbesaran otak mereka. Maklumlah , sel sel otak tengah berhubung.

Apa yang aku nampak , program pembelajaran Little Scientists ni amatlah menarik dan mampu membuatkan anak anak kecil kita lebih kreatif dan banyakkan guna otak untuk memikir dan menilai setiap apa jua ujikaji yang diberikan.. Mudah tapi sangat bermanfaat kerana ianya disesuaikan dengan ilmu yang ditekankan dalam Al-Quran. Sains dan Al-Quran tak dapat dipisahkan !

Photo

Walaupun Qhaliff belum lagi berusia 2 tahun ( minggu depan baru cecah 2 tahun ) , tapi perlu didedahkan dengan didikan begini agar lebih bersedia bila usianya mencecah 4 tahun ke atas.. Maklumlah, budak zaman ni lebih pintar dari kita sbb makan macam macam makanan berfaedah sewaktu bayi dulu.. InshaAllah.

Ok.. pasal Little Scientists ni , nanti aku cerita lagi eh.. hee ..

4 komen :

Abhamz berkata... [Reply to comment]

untungnya Qhaliff, dapat satu program yg bagus dan menarik...semoga Qhaliff bercita-cita menjadi saintis Islam terulung...InsyaAllah.

tifa anvar berkata... [Reply to comment]

happy sokmo qaliff ya

Melastik Bintang berkata... [Reply to comment]

Sampai terbaring baring...haha...

Program little scientist mmg bagus untuk minda anak kecil...

DYatie berkata... [Reply to comment]

Teringin sgt nk bw anak tpt begini tp perlu duit kan. X brp mampu lagi.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI