Ternganga jap ..

 

Aku redha tapi wife macam percaya..

“ Cuba teka berapa ringgit kita makan tadi ? “. Aku tanya dia.

Dia meneka dengan muka ala ala Menteri Kewangan tahun 90an .

“ RM15 ? RM20 ? “.

Aku geleng dan suruh dia teka lagi..

“ RM25 ? “. Dia mencuba nasib sekali lagi.

Aku senyum..

“ RM30 “. Aku jawab.

Dia ternganga. Tak percaya.. Dia mintak aku pergi tanya balik harga makanan.. Aku kata tak yah.. Sebab malas nak bertekak.. Dia lak bersungguh nak pergi. Akhirnya aku pergi bertanya.. Mengalah. Lagi pun sian pulak dia nak naik tangga. Mentang mentang la dok jaga kewangan sekarang ni .. Huh ..

Gila bapak mahal laaa !! RM 30 utk mee goreng kambing dan mee goreng ayam ?? Air , laici dan milo panas ! Hahahahaha … Mahal ? Aku terkedu gak memula tapi memandangkan wife yang belanja sbb dia gaji ari ni , aku okeh jaaaa .. haahaha .. Tapi , dia belanja pon takde beza gak.. Duit aku gak tu.. huhu ..

Mahal tapi bagi aku la kannn.. makanan sedap gini , sesekali ok laa.. Dah dia yang teringin nak makan .. Heeee .. Belasah je la ..

10 ulasan:

  1. Sunyi je nampaknye ni? adakah kerana ketiadaan gambar Qhaliff bang Ben? huhu

    BalasPadam
  2. haaaaa????

    senang je dwang buat duit..

    dan senangnyee menganiya orang..

    sedih betull..

    BalasPadam
  3. memang cekik darah harga makanan sekarang...

    BalasPadam
  4. Kalau ada kambing mmg le mahal...

    BalasPadam
  5. Kalau ada kambing mmg le mahal....

    BalasPadam
  6. kalau saya, sekali itu jelah makan kat situ.. tapi kalau sedap ok je.. ;) hehehe..

    BalasPadam
  7. kambing kot yg mahal.huhu.smlm mkn chicken chop 2 org aje rm25, kedai tepi jalan aja.mujurla rasa acceptable. biasa mkn kt kedai dpn rumah rm18 je utk 2 org.

    BalasPadam
  8. mee aje dah cecah 30RM.. uishh mahal.. tapi kalau ada kambing memang la gitu harganya

    BalasPadam
  9. agaknya sbb kambing kot mahal.. uhukkk..

    BalasPadam
  10. kalau makanannya sedap berbaloi la mahal pun kan?sekali sekala makan mahal macam tu apa salahnya...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009