Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 26 Mac 2014

Ternganga jap ..

 

Aku redha tapi wife macam percaya..

“ Cuba teka berapa ringgit kita makan tadi ? “. Aku tanya dia.

Dia meneka dengan muka ala ala Menteri Kewangan tahun 90an .

“ RM15 ? RM20 ? “.

Aku geleng dan suruh dia teka lagi..

“ RM25 ? “. Dia mencuba nasib sekali lagi.

Aku senyum..

“ RM30 “. Aku jawab.

Dia ternganga. Tak percaya.. Dia mintak aku pergi tanya balik harga makanan.. Aku kata tak yah.. Sebab malas nak bertekak.. Dia lak bersungguh nak pergi. Akhirnya aku pergi bertanya.. Mengalah. Lagi pun sian pulak dia nak naik tangga. Mentang mentang la dok jaga kewangan sekarang ni .. Huh ..

Gila bapak mahal laaa !! RM 30 utk mee goreng kambing dan mee goreng ayam ?? Air , laici dan milo panas ! Hahahahaha … Mahal ? Aku terkedu gak memula tapi memandangkan wife yang belanja sbb dia gaji ari ni , aku okeh jaaaa .. haahaha .. Tapi , dia belanja pon takde beza gak.. Duit aku gak tu.. huhu ..

Mahal tapi bagi aku la kannn.. makanan sedap gini , sesekali ok laa.. Dah dia yang teringin nak makan .. Heeee .. Belasah je la ..

10 komen :

Shafiq Som berkata... [Reply to comment]

Sunyi je nampaknye ni? adakah kerana ketiadaan gambar Qhaliff bang Ben? huhu

Nurramizah fadzil berkata... [Reply to comment]

haaaaa????

senang je dwang buat duit..

dan senangnyee menganiya orang..

sedih betull..

Santri TPINI berkata... [Reply to comment]

memang cekik darah harga makanan sekarang...

Nida berkata... [Reply to comment]

Kalau ada kambing mmg le mahal...

Nida berkata... [Reply to comment]

Kalau ada kambing mmg le mahal....

aizamia3 berkata... [Reply to comment]

kalau saya, sekali itu jelah makan kat situ.. tapi kalau sedap ok je.. ;) hehehe..

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail berkata... [Reply to comment]

kambing kot yg mahal.huhu.smlm mkn chicken chop 2 org aje rm25, kedai tepi jalan aja.mujurla rasa acceptable. biasa mkn kt kedai dpn rumah rm18 je utk 2 org.

MissNadia berkata... [Reply to comment]

mee aje dah cecah 30RM.. uishh mahal.. tapi kalau ada kambing memang la gitu harganya

Hana Jalil berkata... [Reply to comment]

agaknya sbb kambing kot mahal.. uhukkk..

Norehan Saad berkata... [Reply to comment]

kalau makanannya sedap berbaloi la mahal pun kan?sekali sekala makan mahal macam tu apa salahnya...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI