Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 1 Julai 2014

Jangan ditanya mereka !

 

“ Bila nak kawin ? “

“ Bila nak ada anak ni ? “

“ Bila nak tambah anak ni ? “

Soalan soalan gini kekadang sememangnya mengundang bala pada diri sendiri ! Jika salah tanya , maka makianlah dapat ! Segalanya bergantung pada cara bertanya dan situasi ..

Photo

Aku pernah rasa.. Baru setahun kawin , dah tanya macam macam.. Siap nak ajar la camana nak dapat anak lelaki , perempuan .. Ada yang siap berlagak kononnya ‘ sharp shooter ‘ laaa.. Iskhhh..

Semua tu , kerja Allah. Kita mampu berusaha ( pastikan berusaha yer ) , Allah yang menentukan .. Jangan la sombong dan berlagak yer ..

Dan kalau ada cadangan yang bernas tu , boleh la syorkan pada mereka.. Pastikan tidak menyalahi Islam dah la .. noooo .. Kang ada suruh bukan bukan lak.. Macam macam gak tips dan petua ngarut aku dengar.. hurmmm…

Hidup mati kita , Allah yang tentukan.. Segalanya adalah ujian untuk kita..

6 komen :

ummi aqilah (LM) berkata... [Reply to comment]

Manusia mmg suka bertanya. X de kerja kot....

Sibuk tny bila nk tmbh ank, bila nk ada ank, eh bila nk kawen. Hehe

eyza berkata... [Reply to comment]

Betul tu Abg Ben.. ramai sgt manusia yang suka bertanya yang jawapannya kita sendiri pun tak mampu nak jawab nila akan dapat semua tu... eyza dah kawen 7 tahun.. dah lali dengan soalan "Bila Nak Ada Anak ni?" x pe la.. sabar je la..

safurara berkata... [Reply to comment]

betul tu.kesian dorg.

fizafantagirO berkata... [Reply to comment]

:)

Puan Suri (Zura Yunus) berkata... [Reply to comment]

Biasalah tu dah nama pun manusia.. ada je tak kena.. saya abaikan je klu org sibuk2 tanya hal mcm ni

aiin abd ghani berkata... [Reply to comment]

tau x pe..x pikir ke dgn soklan2 tu akan menghiris hati org..kita hanya mampu merancang..sape x nk kawen kan,sape yg x nk ada anak..sume org nak rasa mcm tu..cuma mungkin belum smpai rezeki dia..jgn la tnye macam2..
sori abam ben,ter emo sikit..kehkehkeh..sbb dh muak dh ng soklan cmtu :))

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI