Kecoh pasal guruh semalam ?

Selesai solat Maghrib semalam , aku melangkah keluar ke kereta. Ternampak sayup di hadapan aku , guruh yang sangat panjang dan cerah.  Subhanallah.... Terus aku masuk ke dalam kereta. Tarik nafas panjang. Tak dengar pulak bunyi guruh tapi di media sosial dan juga group whatsapp rakan rakan, kecoh mengenainya. Ada yang kata bergegar rumah mereka ! Benarkah ?

Aku google mencari kisah guruh malam tadi.. Dan jumpa beberapa cerita menarik. Katanya kawasan Puchong , Bangi dan bangunan tinggi terkesan dari guruh tersebut. Hurmmm..



Beberapa status dan keping gambar yang viral di media sosial malam tadi. 






Menariknya , ada yang kaitkan dengan HAARP ! Tapi seperti yang kita tau , di Jepun dan Korea baru baru ni dilanda cuaca yang 'mengejutkan' hingga ada kematian. Turut berlaku juga di beberapa buah negara di Eropah. Aku tiada kepastian. 

Semoga Allah lindungi kita semua. 

4 ulasan:

  1. Memang kuat, berdentum! Ingatkan kapal terbang terhempas depan rumah.

    BalasPadam
  2. semoga kita dijauhi dr perkara yg buruk

    BalasPadam
  3. salam abg ben.. saya mohon izin nak share link blog ni kat fb..boleh ke

    BalasPadam
  4. Allahu...kita sama-sama berdoa moga ini amaran yang mengingatkan bukan hanya dipandang kosong dan sepi...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.